Min nya valp! [Bildtråd]
Nu har min söta lilla älskling kommit hem till oss!
Tänkte lägga ut lite bilder och skryta lite.. ;D
Hon är så söt! Liten, mjuk, och hur glad och studsig som helst, men mitt i allt ihop kan hon bara lägga sej nor och slockna totalt.. Hur sött som helst <3
En släthårig foxterrier flicka på 8 veckor, har väldigt fin stamtavla, ser ut till att bli en finfin utställningshund, och det verkar som om hon kommer få en jättebra kropp för avel.. C:
Inte bestämt namn dock.. Kommer kanske bli Qia!
Hennes kennelnamn är Killkennys Wild Berries, och för er som vet en del om foxterrier, så hennes pappa är Toofox The Phantom (som har fått väldigt bra avkommor), Killkennys Victoria Secret är hennes mamma. Och hennes mormorsmor är Killkennys Irresitible Iris. Även Bodils Rovfågel, Bodils Evighetmaskin och Bodils Ripa är med..
Hihihi Spännande att se om hon blir något som sina förfäder!
Hihi, min släthåriga foxterrier Minnie på 6 år, hjälper till att städa lite matkross från mattan, men håller en stadig blick på matskålen..!
Valpen kommer från en stor kull foxterrier, så hon tog snabbt en bit mat, och sen voltade hon runt på mattan och tuggade sönder biten - och smulade självfallet jättemycket!!
Tyckte Minnie att hon kunde hjälpa till, men hon gjorde inget förrän jag sa ok.. Duktig man kan vara! ;)
Hihi, valpen hittade en svans som man kunde bita i - utan att det gjorde ont!
Minnie ligger och sneglar lite på valpen bara och viftar på svansen för mamma pratade med henne om att valpen var knäpp.. Så svansen gled ju ur vaplens mun, så hon fick nog och högg till lite mer ordentligt och då sa Minnie till och valpen rullade iväg.. Hihi, var stark Minnie, hon lär sej snart!
Vilken sötnos! :)
Och efter att man hade undersökt halva huset, andra hunden, ätit mat och lekt en massor och träffat resten av människofamiljen (och min brors två kompisar som var här) så halvt ramlade man ihop i en hög på golvet för att sova, men jag flyttade över henne till en liiiten hundkorg med en stooor mjuk filt smo luktade mamma och syskonen.. Och där sov hon gott i trekvart!
Sen var det dags att busa mer!
#4 Hihi tack! Jag är så glad!
Säg den fox som inte har Bodils bakom sig någonstans *skratt*
Vi har själva haft foxar från just Bodil den ena blev dock bara 3 år gammal p.g.a skitkassa höfter (rent ut sagt). Jättetrist då tanken var att hon skulle bli avelstik men det blev inget av med det när vi upptäckte hennes fel.
Jättesöt valp förresten! 
Sista bilden (för stunden) för att se proportionerna!
Min 6åriga flicka till vänster, valpen till höger, och en normalstor tennisboll..
Herregud vad valpen är liten! Huvudet är lika stort som tennisbollen så hon tycker det är jättekul att försöka plocka upp bollen och gå runt och bära på den.. xD
Minnie försöker nosa lite grann och se om hon vill ha den bollen eller om det är ok att valpen har den.. ;)
Minnie är typ tre gånger så stor som valpen.. kanske fyra!
Supersöta, mina älsklingar, hoppas de går såpass bra ihop att de kan sova i samma säng - med mej - utan att Minnie surar! Menmen, om hon skulle sura så får valpen sova hos mamma.. Då blir mamma och Minnie nöjda iallafall.. :)
#7 Hihi, du vet hur stor hon är inom foxvärlden märker jag.. ;)
Aww vad synd.. Tråkigt att det blev så.. :/
Hihi tack, jätteglad!
Hehe! Jo man var ju inne i den världen under några år och sen var vi flitiga utställare också så man träffade en hel del foxmänniskor på den vägen
Ja det var jättetrist, hanen var redan utsedd till henne också men sen kom det där chockbeskedet när vi väntade på att hon skulle börja löpa så ja det fanns inget att göra. Vi provade att operera ena höften på henne men hon blev inte bättre, hade konstant ont trots smärtstillande så det mest humana var att ta bort henne.
Grattis till denna lille fis :) Jätte söt liten valp ser ut som eran 6åring verkligen trivs att ha en ny liten busfrö till lillasyster med :)
Grattis till nya valpen :) Önskar dig all lycka till med den!
Vardagslydnad, och sen lite roliga trix och annan aktivering.. Ska pröva på konstgryt med min äldre flicka, vilket säkert lilltjejen också får pröva på någon gång!
Vad kul ni verkade ha under den tiden iallafall, bra det! :D
Usch, vad jobbigt.. Men jag vet hur det är. Vår första fox, omplacerades för att aveltiken hos förra ägaren var elak mot henne, så vi fick då Lee, Itkins ginger, när hon var två, men sen när hon var åtta så började hon halta med ena bakbenet och vi åkte till vetrinären och gjorde fyra biopsier, för de trodde det var cancer eller något annat, men de kom tillbaka att det var inget.. Sedan när hennes lår blev tre gånger så stort (utan att överdriva, deet var gigantiskt..) så upptäckte vetrinären att hon hade benätande cancer, som då åt upp hennes skelett innifrån.. Och hade det blivit upptäkt bara lite tidigare så hade vi allafall kunnat amputera (även om det nu finns folk som är emot att amputera så var jag trots allt bara 13-14 och det var min första hund någonsin osv..) men det hade hunnit sprida sej uppåt.. så vi fick avliva henne.. usch vad det var hemskt.. Kan säga att det var tur vi hade Minnie då, så att vi inte ersatte Lee med någon, utan att "trösten redan fanns där"..
Usch det var inget kul år..
#12 och #13 Tack så jättemycket!
Ja 6 åringen tycker det är lite kul, men ändå lite läskigt med en sån lietn.. Hon löper också just nu, så hon tycker att ÄNTLIEGN har hon någon att mästra.. (och hon tror väl delvis att det är hennes valp, för hon är ovanligt snäll mot valpen!)
Vad söt hon är! Grattis till ännu en fox! Foxterriervalpar är ju något av det sötaste som finns!:D #7 Min fox har faktiskt ingen Bodils bakom sig, vilket iofs kan bero på att pappan är import;)
Hihi tack!
Ja herregud! Och när de är vuxna så enda skillnaden är praktiskt tagit att de växt och nosen blir längre, de flesta raserna ändras ändå en hel del när de blir unghund->vuxen.. ;3
Ingen Bodil? Nu blev man nästan lite chockad.. Hihi!
Nej det finns ju vissa undantag men de är få