Blodgivning hund
På söndag ska jag och en kompis ta med hennes hund till veterinären och fråga om att ge blod. Tydligen tar de bara blod under vardagar, men då går vi i skolan, så OM hon nu får ge blod så vet jag inte när det ska bli, men det löser sig väl.
Är det någon härinne som har en hund som lämnar blod?
Hade gärna gjort det på Hugo, men tyvärr väger han en sisådär 25 kilo för lite 
Min har haft borrelia så hon får inte ge blod, annars hade hon varit en bra kandidat.
Hoppas din kompis hund blir godkänd =)
Nej mina väger för lite för att vara blodgivare. 
Jag hade kunnat tänka mig att klenod skulle ge blod. Men då måste jag köra 12 mil fram och tillbaka till malmö djursjukhus. De har inte utrustningen för att förvara blodet här på ystad djursjukhus tyvärr. Annars hade jag haft ca 10 min istället ;)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Nix, har antagligen en för liten hund (vet inte viktgränsen, men jag antar att 6 kilo är för lite). Men hade inte gjort det ändå då Tilla verkligen hatar veterinärer eller folk som pillar på henne överhuvudtaget.
Hunden får inte ha fyllt 5 år första gången, den måste kunna ligga stilla på kommando, var upp to date vad gäller vaccinationer o väga över 20 - 25 kg (beroende på var man bor).
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kraven är:
- Att hunden väger minst 27 kg.
- Att hunden är frisk och har ett bra lynne.
- Lämplig ålder är 1-8 år, äldre hundar kan lämna blod, men man vill inte introducera en hund som blodgivare efter 8 års ålder.
- Blodtappningen tar 5-10 minuter, därför måste hunden klara av att ligga stilla på sidan under så lång tid.
- Hunden ska vara svenskfödd och inte ha varit eller planera att åka utomlands.
- Om det är en tik får hon inte ha varit och inte heller vara tänkt som avelshund. Det har att göra med att tiken kan bilda antikroppar mot valparnas blod. Detsamma gäller om hunden fått blodtransfusion, då kan den heller inte bli blodgivare på grund av ev. bildade antikroppar.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#5 #6 Jag vet ju redan om kraven…?
#8 Du ja, men inte #4 t.ex.
Vår familjehund är blodgivare. De ringer från djursjukhuset när han behöver komma in. De tiderna han har fått är på dagen/morgonen.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
# 9
Om det var mig du menade så redogjorde jag för hur reglerna var sist jag kollade upp det.
#12 Okej? Och jag fyllde på med dom regler som gäller nu.
Vi var till Bagarmossens djursjukhus igår, och det enda svaret de kunde ge var "skriv ett mejl" (?!?!)
#15 Gav de er inte mer information på plats ?
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
# 15 Annars står ju allt om deras villkor o krav här: http://bullhundar.ifokus.se/discussions/504695b8d3b4fd7f510062a9-detta-ar-vad-era-hundar-ater?discussions-1
# 16 Att de inte har tid att prata med en ev blodgivare på jourtid är väl inte så konstigt?
.