Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3963 ggr
[A91]
0

Hur stor blir valpen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag har en dogo argentino/amstaff blandning på åtta månader, och är så himla nyfiken på hur stor han kommer o bli. Jag har aldrig haft en blandras tidigare, och med renraser vet man ju hur vuxna av samma ras ser ut… Så det här är nytt för mig, att inte veta. Känner inte heller någon med blandras så kan inte fråga. Ska köpa stålbur snart och vill inte gärna att den ska bli för liten sen, de kostar ju en del.

Alltså: Finns det något som visar på hur stor han blir? Någon tumregel, typ hur mycket av sin framtida fullväxta storlek har en 8mån växt ungefär?

Han är som sagt åtta månader, och när jag vägde honom imorse vägde han 22 kg. Men anledningen till att jag vägde honom är att han ätit jättedåligt pga miljöombyte senaste veckan, så han kan väga lite mer "egentligen". Han är 55 i mankhöjd, men bakdelen är högre än framdelen just nu. Han har fått utseendet från dogo argentino, har inte så mkt amstaffutseende eller kroppsbyggnad (folk gissar ofta boxer med tanke på ansiktet. Det finns boxer i dogon, right?) han är högbent och så.

Det här blev långt, ursäkta :) Någon som kan komma med en gissning eller så?

Maja2
0

Eftersom det är en blandras, så är det nog bara att vänta och se hur stor han blir till slut :)

[Forest]
0

Jag tror inte han växer så mycket mer nu utan kommer isf mer växa i sin kropp :)