skillnaden på??
Nordic spannmålsfri och vom og hundemat?
förutom priset som jag hört är dyrare på VOH.
//Linda
Eftersom Nordic inte har någon som helst information om fodret på sin hemsida (utom en blänkare på förstasidan om nya fodret…) så är det svårt att säga. Den stora skillnaden är väl att VoH är kolhydratfritt medan Nordic har potatisfibrer i sitt foder. Men som sagt, utan näringsanalys är det svårt att säga!

men oki,,,
min svärmor och jag har haft vilda diskussioner om vad en hund ska äta etc…
jag tycker inte köttfärssås med lök i, eller andra rester med en massa kryddor, eller att man måste koka köttet innan man ger det etc…
så hon har inte så stor koll.. men så sa hon något om att hennes syster har alltid haft överviktiga hundar,,
hon har en fralla nu som är tjock stackars,, men hon har bara givit kött,, och vad som menas med det exakt vet jag inte.
men min svärmor sa då att hunden behöver ju kolhydrater för att kunna ta upp hm vad det nu var.. och hur ligger det till med det egentligen..?
som sagt,, min svärmor har ingen koll.. jag trodde/tror mej ha koll men blir osäker lätt för att hon är väldigt bra på att prata och få det att låta som att ja så är det….
snälla hur ska jag förklara för henne så hon förstår?
//Linda

puttiliputt
Det är enkelt att förklara att hundar inte behöver kolhydrater. Bara att fråga henne hur hon tror att vilda hundar/vargar får i sig det! Bytesdjurens maginnehåll brukarbli svaret, men det kan i så fall inte bli många procent. Vissa årstider kan de även äta t ex bär, men dessa innehåller bara några få procent kolhydrater.

tack