Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3000 ggr
[postmortum91]
0

foder - taste of the Wild

"Hittade ett nytt foder på nätet som heter "Taste of the Wild".
Hittade dock inget foder som är specifikt till valp, och en 13,61 kg påse kostar 736 kr. Vilket är rätt mycket pengar. Vet ni något ställe som säljer det billigare?

Det finns olika sorter såg jag: High Prairie, Pacific stream, Sierra Mountain och Wetlands.

I High Prairie innehöll det:

Ingredienser

Bison, lammjöl, kycklingmjöl, äggprodukter,sötpotatis, ärtor, potatis, rapsolja, brynt bisonkött, brynt venisonhjortkött, havsfiskmjöl, salt, kolinklorid, torkad cikoriarot, tomater, blåbär, hallon, exstrakt från Yucca Schidigera.

och på hemsidan står det

"Tusentals år av domesticering har utvecklat våra hundar från vilda rovdjur till våra bästa vänner. Trots det delar dagens hundar DNA med deras anfäder vargarna. Taste of the Wild erbjuder ett väl sammansatt foder för din hund.

Taste of the Wild erbjuder:

• Unika animaliska proteinkällor
  • Fritt från spannmål
  • Frukt och grönsaker
  • Naturliga antioxidanter

Taste of the Wilds foder ger din hund en överlägsen smakupplevelse, mycket lättsmält energi och naturliga antioxidanter för att stödja ett bra immunförsvar och en god hälsa." Vad tror ni?

joheck
0

Mina vovvar får totw Wetlands. Jag beställer från animail.se men såg att det är tre kronor dyrare än det du hittatTungan ute. Anledningen att jag beställer därifån är för att dom har frakt ända fram till dörren (har ingen bil och kan bli rätt tugnt att bära).

[postmortum91]
0

De har dom på den här sidan också som jag hittat på, men kan jag ha det fodret till min 4 månaders valp?

joheck
0

Visst kan du det. Men vad är det för foder du har nu och varför vill du byta? Jag gjorde så att jag bytte till det när jag ändå skulle byta till vuxenfoder. Men du behöver inte ge valpfoder till din valp.

rebz
2

Säckarna på 13,1 brukar ligga på det priset. Är värt pengarna då det inte innehåller spannmål = hunden behöver inte äta lika mycket för att bli mätt. Vilket gör att det blir drygare. Min Japanska Spets äter det fodret, hade först praire sorten men bytte smak till sierra mountain (han gillar det verkligen). Tycker du ska vänta med att byta tills det är dags för ett vuxenfoder. Din valp behöver alla vitaminer och kalcium och allt det som finns i valpfoder. Så jag håller inte med personen över mig som säger att din hund inte behöver valpfoder. För valpfodret finns ju till av en orsak = innehållet allt som en växande valp behöver. Så när din hund är runt 10-12 mån så kan du nog börja hasa över till (nytt) vuxenfoder. Rekommenderar verkligen Taste of the Wild :)

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[postmortum91]
0

Det vi har nu heter Sam´s Field och innehåller:
Kyckling, kycklinglever, potatis, majs, fett från fjäderfä, laxolja, naturliga smakämnen, torkade äpplen, öljäst, tomater, extrakt från Yucca schidigera, morötter, mineraler etc.

joheck
0

Funkar han inge bra på det eller varför vill du byta redan nu?

[postmortum91]
0

Jag vet inte, jag tyckte väl att de fodret verkade mycket bättre. Men jag kan ju såklart vänta tills han blir äldre om ni tycker det :P

joheck
0

Jo jag tror nästan att det bästa är att fortsätta på samma foder till ett års ålder och då byta. Min hund åt RCs valpfoder, vilket inte är ett höjdar foder, jag väntade ändå tills han blev ett. Det är ju så mycket som är nytt så känns bara onödigt att fodret ska bli nytt också. Det är vad jag tycker i alla fall. Du gör ju självklart inte fel i att byta foder redan nu om det är nått du vill göraFlört.

[postmortum91]
0

Okej, nej men jag kan vänta:P
Men en annan fråga, det där med blötmat, man ger det bara i festligare tillfällen även när hunden är vuxen eller?

Vår valp har fått blötmat två gånger på två månader och då har det varit för att vi andra har ätit gott.

joheck
0

Blötmat på burk är väl inte det bästa. Då är det kanske bättre att bjuda på färskfoder eller nått rått kött. Men ibland är man ju lat och köper hem en burk också. Men det är inget som ska ha regelbundet.

[Zipzee]
0

Har nyiligen börjat ge min hund Taste of the wild, pacific stream. Han slutade till min stora förtvivlan äta VoH så då blev det detta eftersom jag inte vill stoppa i honom spannmål och massa onödigt skit. Magen har hållit sig i topptrim trots att jag inte fasade över honom på det utan istället bytte tvärt. Han hade svält sig över två dygn, kräktes galla och spräckte blodkärl i halsen så jag behövde få i honom något direkt för att inte förvärra det hela.

Fodret är dyrt, men med det innehållet tycker jag det är värt varenda krona :) Du kan börja ge valpen det direkt, men om du ska byta så fasa över under en lång period då valpmagar är känsliga.

Kalli
0

Tror att det är lite billigare på Zooplus, lite beroende på kurs och vad frakten kostar.