Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 622 ggr
Faxlin
0

Dog i bilen

Ja u har det hänt. En barnläkare har lämnat sin hund i bilen. Han dog. Stackars hund. Hoppas han får fängelse.

http://www.aftonbladet.se/vss/goteborg/story/0,2789,1094096,00.html

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Liss
0

ja de är ju ändå bra att han kanske kan få två år!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Simson
0

Men herre gud!! Å en barnläkare! De trodde jag mer om måste jag säga!! Det är ju som att lämna ett barn i bilen! Hade han gjort det också???? Skrämmande oansvarigt!!! Prutt på sådana människor!! SkrikandesGråterSkrikandes

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Malin-A
0

nee fy va hemskt.. ryser i hela kroppen när ja tänker på den stckars hunden va den genomgick innan den dog… Gråter

Berglund
0

USH

SaraC
0

fy f'n vad sjukt… stackars hund

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zebben
0

Otroligt att man inte bryr sig mer om sin hund än att man lämnar den i bilen en varm dag. För ingen människa kan väl ha missat att det blir otroligt het i en bil när det är 23 grader varmt ute och solen gassar! Min dotter på 2 år vet att man inte ska röra metallen på säkerhetsbältet när man kliver in i en bil som stått i sol. Då måste väl för fan en läkare kunna lista ut att bilen blir varm.

Usch! Upprörd blev jag när jag läste detta. Jag har redan skrivit lappar på 3 bilar som innehållit en hund i år. Även om de står i skuggan så blir det otroligt varmt i bilen.

Zebben
0

Hoppas att han åker i fängelse så att det skapas lite rubriker och att folk inser allvaret i det!

Lotta
0

Vilken idiot..och en sån ska få kalla sig läkare. Måtte idioten hamna i fängelse. Usch jag kan bara tänka mig vad den stackarn måste ha lidit innan den dog Gråter

Liss
0

mm.. DE vill man inte tänka sig!!:(

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Simson
0

Apropå hundar i varma bilar (eller djur/barn överhuvudtaget) så läs tråden "Sommartips (sprid vidare)"

http://hittekatter.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=db793e3e-cb29-4a19-a56d-849262af4636

MorganP har tipsat ang hur man tar reda på vem som är ägare av den bil som har djuret instängt och man kan då annonsera efter ägaren inne på det varuhus etc som bilen står.
Läs mer i tråden…

vet inte om det är inlagt tidigare här inne på Hundar.iFokus…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

AlbaStiffler
0

ett par timmar var hunden i bilen, fyyyyyy fan vilket svin. Straffas borde han. Skulle vara nyttigt för samhället om någon dömdes för detta djurplågeri, så att alla andra hundägare tänker efter lite bättre. Det är ju då och då man ser hundar instängda i bilen. *rys*

AnneN
0

Tycker att då det gått så lång så hunden inte överlever så borde ju fängelse vara det minsta straffet och böter på det inte att bara böter ska vara ett alternativ

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Leffe
0

En läkare får knappast fängelse. Troligen tystas det ned och lite symbolisk bötessumma.

Berglund
0

Förmodligen, det är alltid så. Han är säkert jätterik och mutar domaren.

Nicki
0

Har aldrig hört talas om någon i Sverige som fått fängelse för djurplågeri. Aldrig!
Sveriges "straff" är ju löjligt tama.
*suckar*

AnneN
0

jag håller med dej helt och hållet! Tycker även att man ska slopa det där med fotbojja som man i vissa fall kan få ist för fängelse!!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

CamillaAndersson
0

Vad hemskt! Stackars hund vad den måste lidit!

AmandaF
0

Vad hemskt,tänk vilken panik hunden måste ha haft i bilen.Hur kan man lämna en hund i en bil så länge? Helt sjukt ..