Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 976 ggr
teezan
0

Varför äter han gräs?

Finns säkert många orsaker men förstår inte varför min nyligen börjat med detta.

En del säger att det är för att det saknas något i kosten men han äter bra mat så det verkar konstigt…

Andra säger att det är för att de ska kunna hosta upp hårbollar lättare om de nu ens gör det?

Någon som har en aning? :)

[Forest]
0

här kanske ger lite? itne läst igenom själv men googlade lite Flört http://www.hundsport.se/redaktionellt/veterinaren_mapp/artiklar_varfor_atergras.html

teezan
0

Haha, ja, det kanske bara är helt normalt :P jag tänkte ett tag att "tänk om han har mask". Men han kanske bara tycker det är gott? ;)

[Forest]
0

2 oja mina äter ju gräs för det är gott dok tror jag ena hunden har magkatarr och vi ger henne mat oftare nu pga tycker mig se lite tedenser, enligt vetrinären var typist gräsätare magkatarr men då har någ alla hundar magkatarr (alla som jag känner/känt har ätit lite gräs)Obestämd

teezan
0

Oh, får kanske vara på min vakt då så det inte är magkatarr! Han har varit lite risig i magen också om det nu har med saken att göra.

Men som sagt, alla hundar äter väl gräs någon gång utan att det behöver vara någon fara ;)

Dosi
0

Min gör det för att kunna kräkas upp allt hår och annat gott han stoppar i sig :)

Fridaaaa
0

Vår hund äter det när hon vill kräkas:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fejhn
0

Min hund äter bara gräs när han vill kräkas, men min systers hund betar regelbundet i princip varje dag, så det verkar vara lite olika!

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

Loveradio
0

Min hund äter gräs för att det är gott.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

vallhund
0

Mina hundar är som kalvar på grönbete på våren, de älskar de färska primörerna.

Äter hundar däremot gammalt torrt gräs bör man kolla upp tonsillerna hos vet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

teezan
0

Haha, bra att veta! :) Får se vad det är för slags gräs han tuggar på!

Maja2
0

Mina hundar blir som tokiga nu när det är mycket dagg i gräset på morgonen, de äter så mycket de bara hinner. Endast en av hundarna spyr upp det, resterande hundar ser det som förrätt vad det verkar :)

Zvintos
0

Min tik är tokig i diverse grönt och mumsar mer än gärna i sig gräs (så färskt som möjligt)!

Portie
0

Här mumsas det gräs varje dag på våren och sommaren. Ibland är det för att han behöver spy men oftast bara för att det är såå gott! I gymnasiet så brukade min hundlärare mata Hugo med färskt gräs, det var uppskattat hos Hugo Flört

[Ronon-m]
0

Indra mumsar som om hon vore en häst på sommarbete! Hon ääälskar gräs, men bara färsk och saftigt sådant ;)

[MatildaL]
0

En av mina hundar äter gärna det gräs som är daggigt och saftigt.. Jag gillar dock inte det.

Endel hundar äter delvis gräs för att de mår illa och vill kräkas, gräset kittlar och retar tarmfloran så att hunden sedan spyr.

teezan
0

Verkar vara en vanlig (o)vana hos många hundar ;) Jag är inte heller så förtjust i detta betande och får jag chansen tar jag ut det ur hans mun och om jag hinner säger jag åt honom innan. Men det är svårt att veta om han äter eller bara luktar :P