Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 7146 ggr
Satum
1

Billig hundbädd

Hej!

Jag vill köpa en ny hundbädd nu när vi ska flytta, våra gamla har blivit så sunkiga. Men jag tycker allt är så dyrtTungan ute Vill egentligen köpa två mindre (en till varje hund) men funderar starkt på att köpa en större och ha kvar den ena gamla, just för priset.

Tänkte höra om det är någon som vet nån bra sida/butik där de säljer hundbäddar för en mindre peng? Alla slags bäddar är av intresse!

Tar tacksamt emot tips!

[Tess86]
4

Kanske inte riktigt svar på din fråga men jag gjorde två hundbäddar i stort sett gratis i veckan. Jag tog en fleecefilt, vek den på mitten och klippte fransar hela vägen runt (utom sidan som är vikt då). Sedan knöt jag ihop fransarna med varandra med dubbelknutar och sparade ett hål för stoppning. Som stoppning tog jag en gammal sovsäck i ena hundsängen och gamla kläder, handdukar och gosedjursstoppning i den andra. När sängarna var fyllda knöt jag ihop de sista fransarna.

Filtarna är såna som jag köpte till hunden när hon var liten då det blev många nerkissade filtar och man behövde tvätta ofta, så nu låg de mest och skräpade för att jag har för många. Har man inga brukar man kunna köpa runt 20-lappen på ikea, kanske ungefär samma eller lite dyrare på jysk eller rusta. Har man ingen stoppning kan man köpa de billigaste kuddarna på ikea och ta ut stoppningen.

Satum
0

#1 Aaaa, fiffigt! Jo, det var ett bra svar. Kanske man ska göra en egen då :) Du har ingen bild på resultatet?

[Quickeman]
0

Min har ett tjockt gammalt täcke + en fleecefilt att sova på.

lambero
1

Det beror ju på vad en billig peng är?

Hööks har små, mjuka hundbäddar för 129kr/st. Sen ökar priset med storleken.

Annars så finns det billigare i plast, då är det ju bara att lägga filtar och/eller dynor i. Lätt att tvätta och hålla rent i alla fall.

¤Rise and rise again until lambs become lions¤

Satum
0

#4 Jo, klart. Ne men en billig peng är väl upp till 300kr/st :-D tack!

[Highonbluetomorrows]
0

#1. Kan du inte lägga upp en bild?

TS: hur stora är dina hundar? Vad gillar de för typ av bädd? (mjuk, hård, madrass, med kanter, krypin etc)

Satum
0

#6 Jag har två chinese crested på dryga 5kg/st så inte så stora hundar. De gillar och kurra ihop sig så bädden behöver inte vara så himlans stor egentligen kanske max 60cm på bredden (om de ska ha en varsin).

De ligger i princip på allt så sorten spelar egentligen ingen roll, bara ingen sån i hårdplats som man måste fylla själv. Gärna enfärgad eller tvåfärgad, svart eller ljusa färger som vit/grå/beige. :)

[Forest]
0

7 ska du ha bädd mer kudde eller bädd mer korg-liknande? på ÖoB har vi billiga mjuka hundbäddar som är som mjuk korg. Sen om ni tänkt annars åka till G_kås ullared så har dom mycket billiga men fina bäddar oxå. Jag har köpt massor men mina andvänder inte bäddar men är kuddälskare så jag köpt billiga "tvkuddar" stora rackare för 20kr st som våra hundar ligger på.

Noa-Nisse
2

Är du verkligen seriöst sugen på  enkla, lätta och jättebilliga bäddar så gör en egen =)

Här är en  tråd som jag gjorde och i tråden är en beskrivning på 2 olika hundbäddar. Tog inte lång tid att göra och man kan få dem lite personliga. Många verkade uppskatta det =)

http://hundar.ifokus.se/discussions/4f492a61d3b4fd1900008845-hemmasydda-hundbaddar

Medarbetare på Hundar.ifokus

R&Smatte
0

Pickaboo om du har den butiken nära. 179:- för en som passar chinese crested storlek.

TjockaBerta
0

Vi köpte 5 stycken på ÖoB. Två hemma, två på landet och en i sovrummet hemma. Tror jag gav 55,-/st eller nåt sånt på rea.

>>>Malum domesticum<<<

undulat_
0

ÖoB har en billig hundsäng. 70-80 kr.

Satum
0

Tack för alla super svar!

Har kikat på ÖoB, visst fanns de en del billiga men inget som föll mig i smaken hehehe. Här ställs det krav på allt!

Gick sedan in på hooks.se efter tips från #4 och där hittade jag 2 olika bäddar för mkt bra pris, ena va på rea också så jag klickade hem hela 3 bäddar :) o fina var de också!

[Tess86]
0

#2 Nej, jag har tyvärr inte tagit någon bild på mina hundsängar, men Noa-Nisse har ju gjort en likadan sådan säng som hon beskriver med bilder i sin tråd, så kolla in den :)