Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1063 ggr
Luckysoul
0

Skydd mot regn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gör man när hunden har bandage mellan hasen och foten om det regnar ute. Det ska sitta i 3 dagar och tyvärr så regnar det ganska ofta just här och det ska ju inte bli blött.

Michaela-N
0

Det finns skor och sockor att köpa i vissa djuraffärer och på nätet. Även babystrumpor går att klä på.

SaraC
2

Jag satte bajspåsar/plastpåsar över. När min hund hade gips hade han det över tassen också så jag satte flera påsar för att det inte skulle gå sönder när han gick. Men du kan ju göra hål i botten på en, dra över bandaget och sedan fästa ovanför och nedanför bandaget med gummisnodd, tejp eller om det går att knyta med plastremsor från påsen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Luckysoul
0

#1 Har varken djuraffär eller babystrumpor i närheten xD Men tack för svaret =)

#Ja det skulle man ju kunna göra =) Tack =)

Michaela-N
0

#2 Har man bajspåsar över får man se till att inte sätta på mer än nödvändigt, huden kan inte andas genom plasten och det blir kvavt.

Det är därför det är bättre med tjockare tyg.

SaraC
2

#4 Plastpåsar blev jag rekommenderad av veterinären, påsen sitter ju inte tätt mot kroppen och den ska enbart sitta på vid regn och inte för jämnan så visst kan huden andas. Strumpor och sockor blir tyvärr blöta igenom.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Satum
0

Bajspåsar har vi använt när det har regnat. Funkar toppen!

Luckysoul
0

Då får det bli plast- eller bajspåsar. Kommer se lite roligt ut :p Tack för era svar =)

LinaK
0

Hade vanliga plastpåsar (2 eller 3 liters genomskinliga) när Algot hade skadat klon. Tycker det funkade bra Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Luckysoul
0

#8 Ja och med genomskinliga kan man fortfarande hålla koll så att bandaget inte går upp eller nåt liknande =)

LindaBlue
0

Köpte en jättebra lite tjockare "stövel" med kardborrband på djursjukhuset när Julie opererade tassen. Håller ganska bra mot väta, kanske inte långpromenader, men det är väl inte meningen ni ska gå ändå med det där. :) En sådan här typ: http://www.medivetproducts.com/medipaw-products.php#medipaw