Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1068 ggr
dundeer
0

OT - Djurabstinens....!

Jaa.. Jag har djurabstinens som börjar bli riktigt illa ! :o

Hur i hela friden har man kunnat leva utan djur tidigare?! De är ju så ensamt… och nu bor jag ju ändå med mamma och mina bröder + en hund, På Måndag ska jag flytta hem till mig igen och jag kommer inte ha något djur alls… Jag tror inte jag kommer överleva :o

Ojoj de har helt enkelt hänt för mycket tråkigheter i sommaren så jag har gått från 10 råttor och en schäfer till Inget alls… Jag är typ väldigt uttråkad :/

Känns som om jag skulle kunna gå till djuraffären typ nu och bara köpa nå djur så jag har nått att gosa med (kommer självklart inte göra det!)!

Jag var bara tvungen att skriva av mig lite till några som kan ske förstår hur jag känner mig för tillfället eftersom ingen annan i min närhet verkar förstå ^^

thildatessie
0

Förstår dig! När du känner att du har tid,plats och ork kanske du kan skaffa nytt djur? Får man fråga vad som hände med djuren ?

dundeer
0

Jag har tid, plats och ork men jag vet inte vad jag vill ha för djur (jag vet att de låter jätte jätt dumt formulerat men jag tycker om alla olika Oskyldig)

Vovven fick grova höftproblem så vi hade inget annat val än att ta bort henne (Var 8 månder) de var en råttkull på 7 ungar som skulle iväg (alla hade köpare sedan innan) och efter ett tag när dom försvunnit så drog mina äldre på sig lugeinflamation och behandlingen hjälpte inte så dom fick oxå avsluta.. :/

thildatessie
0

#2 okej du får läsa på om olika och bestämma dig sedan! Och sen köpa från bra uppfödare som har bra avelsdjur med fina gener :) Hur ser din livssituation ut nu och framöver? Hur gammal är du? Vet hur det känns att förlora djur!! Har förlorat två råttor,två gerbiler och två marsvin på ett år. Måste ta bort ett marsvin till snart Rynkar på näsan Hoppas att du hittar något som passar

sofiek90
0

jag har dammråttor du kan få, kostar ingenting alls ;) Och tröttnar du kan du ta fram dammsugaren och ta bort dom.

Annars är ju marsvin underbara :)

MVH

Sofie

Frosstis
0

Varför skaffar du inte råttor igen? :) Antar att du har buren kvar.. Annars en kanin, hamster eller gerbiler? :)

Frida B
0

eller mysiga marsvin! :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

dundeer
0

De enda Gnagaren jag kan tänka mig just nu är råttor just för att jag personligen tycker att dom är mycket mer sociala och personliga är andra gnagare, hade dock gärnat kunna ha en iller (!(men dom vet jag aldeles för lite om och har inte tid att börja läsa på om nått nytt nu) ^^

Samtidigt käns det inte som om jag vill ha nya råttor eftersom mina låg så varm om hjärtat…

Jag funderar på att skaffa en kisse igen :)

#3 Jag går tredje året på naturbruks gymnasium (alltså är jag 18 år^^) Jag bor själv i en etta  med en bra ekonomi (för att vara student!) som nu lär bli bättre när jag inte har kvar nå djur…

#4 Haha generöst erbjudande men jag måste nog tacka nej ändå! Hoppas det går bra med omplaceringen av dina underbara dammisar ;)

Frida B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 marsvin är jättesociala och personliga! min Melvin är ett bra exempel på det, när jag städar buren och dom är på filten på golvet kommer alltid han och ställer sig på mina fötter och "hjälper till" (käkar upp höet jag tappar på golvet, och eventuell pellets) och han röker även gräs (se bilden..) :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

dundeer
0

#8 åh så söt! ^^ Men de lär nog ändå inte bli nått marsvin för mig :) de är aldrig ett djur som fallit mig i smakn att ha själv, men att mysa med hos andra funkar utmärkt! ^^ vi har 6 st (tror jag) på skolan som vi brukar goa med :)

Frida B
0

#8 haha han tackar ;) ja alla djur passar inte alla, men varför inte skaffa råttor igen? :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

dundeer
0

De känns inte "rätt" att skaffa nya så tätt inpå :/

Sophey
0

Degus ar super sociala gnagare och inte speciellt svara att lara sig om. Jag saknar mina degustjejer min enda kvarlevande degus dog i vintras av alder - hon blev over 10 ar!

Illrar ar inte speciellt svara att lara sig om heller men kraver en hel del och kanske inte sa roliga att bo ihop med i en etta om man har en iller som tycker om att nypas i sangen nar du sover.

Jag har sjalv varldens hundabstinens da min schafer bor i Sverge och jag bor kvar i holland med min illergrabb i minst tva manader mer och jag har vart utan mina hundar och katter i over ett helt ar nu!

Medarbetare på matlust

sofiek90
0

Haha, tack!

Gosa ed vovven och djuren på skolan när den börjar igen så abstinensen blir lite mindre så hinner du känna efter när du är redo för nya djur och vilket djur du vill ha. Jag har också förlorat en hel del djur, och jag saknar dom men har ändå köpt nya djur tätt inpå. Mestadels marsvin, då de inte får vara själva. Men även en del möss :)

MVH

Sofie

dundeer
0

#12 Hojja så hemskt! Ja jag har ju faktist en till schäfer men han bor hos pappa i Lidköping (Jag bor i norrbotten) och "jobbar" som vakthund på gården så finns ingen möjlighet att ta upp han till en etta :o

#13 ;)

Ja så länge jag är på skolan så är det inga problem! De är just dendär stunden på kvällen när man är helt själv i lägenheten… Jag har inte varit helt själv på 4-5 år! :o

sofiek90
0

Du får inte låna hem något av djuren under nätterna? ;)

MVH

Sofie

dundeer
0

nee, inte från skolan :( Kanske kan kidnappa nån från nån kompis ;D

sofiek90
0

#16 Okej! Ja, kanske det :)

MVH

Sofie

sofiek90
0

#16 Okej! Ja, kanske det :)

MVH

Sofie

dundeer
1

Det är nu bestämt att jag ska ha en liten bc/Jämte/finsklapphunds tik på foder till jul för att ha henne på mina hundlektioner! De kommer bli hur kul som helst så får vi se va som händer efter det!! :)

sofiek90
0

Va roligt! Då släpper ju abstinensen också :) Hoppas det går bra och lycka till!

MVH

Sofie

dundeer
0

Ja absolut! :)

Tror de kommer gå skit bra! Itsy är en otroligt fin hund, 6 månader och extremt sammarbetvillig! :)

sofiek90
0

Då kommer det gå hur bra som helst :)

MVH

Sofie

Frida B
0

vad kul! lägg upp bilder sen :d

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

dundeer
0

De ska jag absolut! Men de blir i en ny tråd ;D

thildatessie
0

Åh vad skoj! Förstår det med att du inte vill skaffa fler råttor tätt inpå.. Jag vet inte om jag någonsin kommer att ha råttor igen (dels pga mina katter jag har nu) då jag tog det fruktansvärt när min favvoråtta Pepsi behövdes tas bort, hon blev bara 6 månader och det var dem bästa i mitt liv. Det är snart ett år sedan men jag kan inte se hennes bilder eller vara inne på råttor ifokus… i djuraffären kommer det nästan tårar när jag ser små "Pepsor"… hoppas dock att du skaffar nya sedan då dem är underbara djur!!

[Forest]
1

jag kan tänka mig marsvin men tror inte att det är så bra att ha det pga sonens allergi men jag skulle viljat skaffa 2 marsvin, jag gillar verkligen marsvin. Hamster saknar jag dotterns med lite hennes hane var det goaste lilla hamstern man kan tänka sig mycket social och var så glad när han fick vara med o titta på tv med än. Sprang i sin lilla boll o skrämde hundarna o katten. Ropa man på han när han var lös så kom han springandes upp i handen på en.

Jag fårstår iaf dig ts om du är mer för råttor de är sociala och mycket smarta, jag har dok mycket svårt för råttor "rysningar", men träffat flera smarta härliga råttor iaf Glad