oansvarig ägare suck
För tillfället är jag i tyskland med min hund när jag skriver detta.
Var nyss ute och gick med min hund och min kompis.
När de kommer en barn familj med sin valp morrandes i mot oss lös.
jag säger kan ni var sä snäll och koppla er hund tack.
Ägarna lyssnar inte säger om i gen samma sak 3 gången lyssnar dom och koplar hunden innan den sliter sig och spriger rakt fram till min kompis som är något rädd för små hundar.
tar upp hunden och går tillbaks med den till ägarna igen och pratar lite med dom varför dom inte lyssnade dom 2 första gångerna och är ett svar en hund ska ej vara kopplad hela tiden.
sen att dom tycker synd om min hund som är kopplad och att han är av kamphunds typ som borde avlivas eller sparkas i gäll.
Jag säger bara ok men man ska ta hänsyn till andra människor och djur.
då spottar kvinnan mig i ansiktet och kallar mig hora och jävla svenska turíst som tror dom äger världen. sen går dom med stora steg med hunden lös skällade efter.
Detta har även hänt mig hemma i sverge stockholm/värmdö också.
Så du menar att en främmande människa sa till dig att din hund borde sparkas ihjäl, kallade dig hora och spottade dig i ansiktet.
.. Och du gjorde ingenting? Ringde inte polisen för att få henne avhyst och blev inte själv vansinnig och slog henne på käften?
Vad kan hon möjligen lärt sig av det hela? :) Ingenting, är min gissning.
jo jag ringde polisen med dom kunde inte göra någonting efter som ord står mot ord.
Nej jag slår ingen och blir inte tokig om någon säger till mig saker
utan håller mig lungn.
men hon bad om utsäkt sen efter att polisen åkt.
men man beter sig inte så.
viket är bra men jag tycker de händer lika mycker här i tyskland med hundar som hemma att ägare blir tokiga och göra korkade saker.
bland annat spottar, misshandel och fulla ord framför sina barn eller andra runt om kring
Jag har aldrig någonsin varit med om det du berättar. Känner ingen som någonsin varit med om det heller … Jag hoppas verkligen att det hör till undantagen.
jag har varit med mot de 1 gång innan hemma på landet och så här.
men jag har sätt de många gånger bland annat i föroter eller på landet.
både ägare med hundar och även barn eller vuxna som har blivit spottade eller missandlade för att dom har sagt till.
Så ovanligt är de inte
Allvar? Jag har aldrig någonsin blivit bemött sådär. Om vi säger att jag lagt mig i 10 olika personers sätt att sköta sin hund, så har jag bara blivit illa bemött en enda gång (då blev jag åtsagd att inte lägga mig i, mer eller mindre).
I de andra 9 fallen har ägaren kopplat hunden (ibland med ett ursäktande leende och ibland med rynkade ögonbryn), eller åtgärdat vad jag anser varit problemet. Exempelvis att inte ta med en hund-ilsk vovve till hundparken utan munkorg eller att säga till sin unge att inte slå hunden.
Det är riktigt, riktigt sorgligt att du upplevt fler idioter än mig. Jag trodde inte att det var så illa.
japp allvar.
dom mesta fallen handlar tyvärr om lösa hundar.
Usch vilket vidrigt sätt av kvinnan! Hör väl till vanligt folkvett att inte göra så tycker man ju men vissa förstår inte det. Själv har jag bara råkat ut för skällsord och blivit utskälld utan anledning.
En gång blev jag utskälld för att vanvårda och svälta min valp när han tuggade på grus (han var ca 12 veckor då), den gubben visste uppenbarligen ingenting om hundar fast att han själv trodde det. Och det är just såna människor som håller på (enligt mina upplevelser).