Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1721 ggr
Faxlin
0

Fem timmars städande

Husse glömde ta in Busan från farstukvisten igår när vi gick och lade oss. Ska tilläggas att farstukvisten har gått under benämningen att jag ska röja där (när ja orkar) rätt länge nu.  Men den förödelse som mötte mig i morse den var stooor.
Busan har då härjat fritt ibland allsköns grejer. Skor som tuggats sönder. Tre trädgårdsdynor och en badenbaden dyna.
Fem konstgjorda blommor och en hel del gammala illermatssäckar som var nerstoppade i en kasse för att hamna i plaståtervinningen. Dessa sckar var i sin tur sönder alda till små små bitar a 1 cm i diameter. Blandat då med små små tyg bitar och skumgummig bitar.
Allt var en ren kaos.
Nu är det städat ordentligt och skurat och bort röjt på farstukvisten. Bara fem timmar tog det.

Just nu älskar jag Busan, fast inte lika mycket som vanligt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HannaM
0

vad härligt att få nått att göra sådär lite oplanerat=)

SaraC
0

Men vilken underbar överraskning hon bjöd på Busan! =) Hon tyckte väl du hade för lite att göra ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Faxlin
0

hmm, ja säkert var det något sådant. Eller en ren skär protest över att ha blivit utestängd hela natten. Hon fick ju inte ens atti pussen av mamma. Och inte hade hon ju möjlighet att väcka mig klockan två på natten och klockan sex på morgonen. Så gissa vad som mer fanns där ute. *suck*
Mitt fel, jag vet. Men ledsamt som sjutton.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ohh vilken syn o vakna till, men nu e  d iaf städat =D

HannaM
0

busan tar ju bara på sig jobbet som dina ilrar iinte gör=)

Faxlin
0

hmm, så har jag hästar som är som hundar, illrar som är som katter och hundsom är som iller. jaja, konstigt att allt är upp och ner här hemma ;-)

Japp nu är det städat. Och golvet har torkat så nu ska möblerna lyftas in i gen så kan man faktiskt få plats att sitta på farstukvisten igen. Har varit omöjligt tidigare då vi samlat allt som ska upp på vinden och allt som ska slängas där. ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Japp så vart det ommöblerat också, mycket större plats känns det som. Undrar om jag ska tacka henne för detta ryck kanske. ;-)

Audiatur et altera pars

HannaM
0
Faxlin
0

hmm, ja kanske det. Fast min rygg tackar henne inte i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

HannaM
0

näe det kan jag tänka mig.. be henne om lite massage=p eller kanske gubben eftersom det var han som stängde henne ute

Faxlin
0

haha, ja skulle nog bli gubben då. ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

jaa gubben din kan massera dig, så tar ni lite sån där go olja som luktar gott, tänder lite ljus o har d myyysigt =D

HannaM
0

fast vänta till ikväll=p annars kommer värmen göra att oljan kokar på din ryg=p

Faxlin
0

haha, japp nu tror jag att jag kan glömma massagen. Gubben har legat på soffan hela dagen och konstaterat att han är trött ;-)

Audiatur et altera pars

HannaM
0

ojoj.. stackarn.. då får han minsann ta igen det ikväll..

Malin-A
0

haha ge han lite kaffe så piggnar han till =D

Faxlin
0

hmm, verkar inte sååå troligt att jag får liv i honom. ;-)

Jaja, jag får ta med mig illrisarna ut och trösta mig med att några tycker livet att livet är underbart i alla fall.
Höll på att damsuga i källaren nyss, vad tror ni händer? Jo min damsugare bestämmer dig för att säga upp sig. Så nu är vi utan sådan också.
Gahhh, sååå less blir jag. Inte min dag i dag. Skulle nog inte klivit upp.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ibland händer allt på en o samma dag, såå typiskt.. d va iof ett tag sen men Netto sålde dammsugare för 200:- o dom va faktiskt ganska bra, en kompis till mig köpte en sån o den va helt ok.. o speciellt för d priset me…

Faxlin
0

hmm, bara ett liiitet problem. Vi har inte Netto hos oss ;-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ahaa ok.. ne då e d ju lite mer komlicerat =D

Lotta
0

Hahaha duttig Busan….jag vet nämligen hur det brukar se ut där, som mitt förråd ungefär =D Skicka hit jycken så kan hon hjälpa till att städa mitt förråd eller åtminstonne hjälp att få fart på karln ;) Hmmm kul med damsugare som ger upp….

Jasså Kalle är trött efter nattens skurning….säg åt honom att det blir inget skurat om han ligger där ;)

Faxlin
0

haha, jaja, visst kan jag skicka dit Busan lusan om du vill. Japp, nu skulle du se farstukvisten, sååå fin.

hmm, Kalle flörtade med damsugaren så den gick igång. ;-)
Jaja, han kan fjäska när han vill. Blir nog lite skura ikväll i alla fall. hihi

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Nejmen Åsa skäm nu inte bort honom det finns en höst och vinter också ;)

Faxlin
0

haha, men Lotta, jag uppskattar faktiskt också att skura vet du :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hahaha har det kommit på äldre dagar då…här blir det liksom tvärtom på nått sett, det är ju tur att Jonny gillar att skura iaf annars skulle det aldrig bli gjort *ASG*

Faxlin
0

mohaha, ja det har nog gjort det. Nu är jag nog en sådan där som du inte var men kanske ändå. ;-)
Usch vad hemsk jag låter. Men så är det i alla fall. Så här längtar jag nu till en dush och sedna ska det skuras. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Duschar du alltid före du ska skura??? Oskyldig

Faxlin
0

haha, nepp men efter en sådan här dag så måste man det i alla fall. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ahaaaaa…men nu vet jag!!! Stoppa huvudet i skurhinken så blir det säkert svalare Oskyldig

Malin-A
0

en kalldusch hade vart skööönt =D

Lotta
0

Ta en då…jag har redan blött ner mig…sprang mellan strålarna så nu är jag ren och fin ;)

lill-jarven
0

jag håller med, en kalldusch vore grymt skönt! Inte nog med att det är jättevarmt här.. lyckades bli rejält bakis också och det hjälper ju inte Oskyldig

Lotta
0

*urk* I denna värme…det skulle jag imte ens utsätta mig för ;)

Malin-A
0

neee orkar inte nu.. men vill nog åka o bada imorrn =D

Lotta
0

Åhhh vad skönt….mina tjejer var iväg idag och badade…jag var sååå avis ;)

Malin-A
0

jaa vi skulle vart o badat men d blev så sent, får ta d imorrn ist…

Lotta
0

Jag får nog vänta till helgen när jag har bilen hemma…men då du blir det bada av =)

Malin-A
0

ta me kameran också =D haha… har ni nån bra sjö i närheten??

Lotta
0

Ja vi har harnäsbadet…och vill vi till havet har vi 3 mil ungefär, men det är det värt för det är jättemysigt där =)

Hmmm… kameran stannar hemma ;)

Faxlin
0

Meeh harnäsbadet då är ni nästan hos mig. Jag har pool Lotta :-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

*ASG* Men Åsa det ska vara en riktig strand annars räknas det inte =D

Malin-A
0

Åsa, hämta lite jord o sprid ut så har Lotta sin strand =D

Lotta
0

Hahaha nu var ju du rolig….har du kännt en sjö eller ett hav som luktar klour?

Hur har din dag varit Malin?

Malin-A
0

nae d har ja iof inte men man får väl ha lite fantasi =D

jo den har varit bra.. men e nervös för imorrn =D

sj då?

Lotta
0

Måtte du få sova lite i natt så du orkar med morgondagen =D

Här är det huvudet upp och fötterna ner ;)