Hundvakt! :)
På månad ska jag vara hundvakt åt en tollare, han heter Torres och är den finaste tollaren som jag nånstin träffat. Han är så duktig,fokuserad och mjuk. Han ägs av "RedMonsters" här på Hif.
Jag ska passa honom i 1½ vecka, så blir super mycket hund aktiviteter och äventyr som jag ska hitta på åt oss.
Ser jätte mycket framemot att passa honom men även att jobba med honom. Ska inte bara bli kul att ha två hundar utan även få ett smakprov på hur det kommer vara att ha en lite mer krävande ras här hemma, då det lutar åt tollar hållet för mig.
När d kommer till hund nummer 2. Vill ju ha en lite mer krävande hund som jag kan joba/träna/tävla med. Han har charmat ihjäl mig och är en super bra representant av rasen. Lugn,föjsam, jämt temprament och arbetsvillig. 
Bästa av allt är att Torres och Ruby kommer så bra överens. ♥
Blir nog en hel del bilder under den tiden han är här,men nu läggar jag in lite bilder som jag har tagit på honom och honom med Ruby.
Aww jag blir helt generad av dom fina orden om min lilla plutt
. T tackar och skickar en stor blöt puss till er
.
T kommer nog att ha super kul hos er, känns jätte tryggt att lämna honom hos dig medans jag är och röjer loss i Kroatien ;).
Medarbetare på brukshundraser.
#2 Så lite så, bara sanningen 
Bra för Ruby att umgås med tollare så hon blir van när jag väl får hem valpen
Lr hur ,blir skit bra. Alla vinner på det haha. ♥
Åh vad roligt :) ös på med bilder på sötpropparna när du har båda
otroligt söta var de tillsammans oxå antar han är jätte snäll mot din lilla tös 
Åh vad roligt, tollare är så jäkla fina. Har ett litet sug efter en jag med, men man får lägga band på sig, haha.
Hoppas ni får det trevligt ihop alla tre 
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#4 Tack, jo det ska jag. Haha är lite försiktig med att skapa trådar, vill inte att folk ska tycka att jag är jobbig som lägger ut massa bilder hela tiden
Ja han är jätte snäll, men dom är rätt lika, hälsar,busar lite sen går dom isär och är för sig själva. Så det känns så skönt att ingen är jobbig eller på den andra hela tiden. Så ska det vara haha! 
6 trevliga trådar o bilder gillar någ alla här inne 
Riktigt härliga bilder på fina hundar 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#12 Tack :)
#5 Tack så mycket!
Jätte fina bilder på dagens aktiveteter 
#15 tackar :)
Gud vad fina bilder! Ruby ser liten ut jämfört med Torres ;)
Mvh Emelie och hunden Kelly 
#17 Tack,hehe d e hon oxå :P
Idag börjar en ny vecka och jag har en extra vovve här hemma.
Åkte hem med Torres igår. Och dagen började med en långpromenad sen aktiverig i högt gräs där hundarna fick spåra efter godis som jag slängde ut
Täffade även på två andra hundar så blev en promenad med 4 st hundar, en labbe,en parson russell terrier o så "mina" två. Och Torres gles super fint in i min lilla flock. Som tur är så är han och Ruby rätt lika när det kommer till andra hundar, dom visar intresse,hälsar sen är det bra. Ingen är för på eller jobbig. ♥
Här är en bild på gull ungarna, sega och vilar.
Vackra vovvar 
#22 Tack :)
#3 Ska du ha tollare? (:
#24 Förmodligen ;) Sköt med en test vecka,för att känna på att ha en tollare här hemma
Va roligt.! Uppdatera myyyyyycket!! :D kommer vara roligt att följa er ! :) #21 de va inget litet ben han fick!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#26 Tack,ska jag göra haha blir väldigt mycket fotande. Då jag ska dokumentera allt XD
Haha lr hur o nu är ca 10 cm kvar av d haha
Det är mitt lilla monster det! :D. ÅH VAD JAG SAKNAR HONOM. Har bara gråtit 3 ggr idag, igår grät jag hela dagen :p.
Medarbetare på brukshundraser.
#28 Aw tiden kommer gå fort ;) ♥
♥Gjort idag♥:
- Morgon promenad med hundarna + aktivering med sök.
- Tränat rally + lydnad med Torres,
- Köpt tuggben till hundarna.
- Fotat.
- Vart ute och körde apportering med hundarna ca 1 timme.
(Kan säga att dom blev helt slut då dom fick leta och springa i högt gräs,super bra aktivering) - Matade hundarna.
- Lång promenad i spö regn.
- Massage och fästnings letande hos Torres.
- Vart ute en sista kvälls runda med bägge,där Ruby fick gå lös.
#35 Tackar! Haha kan erkänna att tanken har slagit mig
Längtar så himla mycket efter en egen tollare! ♥
Idag har hundarna:
Kört lite kamplekar inomhus.
Gått på långpromenad + picknick i Slottskogen.
Lekt med massa olika vovvar
Tränat
Fått mat x 2
Apporterat freesbee
Busat med varandra på riktigt (för första gången)
Torres blev borstad och fick massage
Tränat passitivitet i olika miljöer
Bilden är från idag, när dom små kampade inne haha så söta ♥
Lite bilder och uppdatering :)
Igår firade vi midsommar hos en kompis och hennes vovve. Blev en del aktivering ändå. Trots spö regnet så blev det promenader och en halvtimmes boll apportering i höga gräset.
Idag däremot är det en slapp dag för alla, märker att både hundarna och jag är super slöa och trötta. Misstänker att vädret påverkar, då det är blåsigt,kallt,regnigt och grått ute. Men blev lite kort från imorrse då hundarna valde att ligga ute på balokongen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag åkte Torres hem 
Känns så tomt utan två hundar,precis när jag har blivit van vad det.
Men här kommer en liten video från imorse när Ruby fjäskade ihjäl sig för Torres (Ruby i ett nöt skal,fjäskar för alla. Hundar som människor)
#42 Hahah vad söt hon är
Torres ser lite besvärad ut
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#42 Haha tack! :) Ja i början gillade han inte ens att hon kom fram och fjäskade men efter nån dag så tänkte han "aja orkar inte bry mig!" Så hon fick mysa och busa,han brydde sig inte haha. Ruby växer på alla
Ruby är helt underbart söt!! så charmig :) ja Torres också såklart :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
#45 Tack så mycket! :) ja hon är charmig allt,haha.
Ibland tror jag att hon använder sin charm för att få precis d hon vill ha,helt medvetet haha!
46, Tror jag säkert smart hund andvänder sin charm och söthet till nyttja lite extra
Vilka fina kort du tagit på hundarna, kul o läsa om er 
#47 Hahah tror jag med ;)
Tack så mycket, dom är så härliga ihop.