Tack för visad hänsyn!
Sitter med familjen på stranden. Har som man bör lämnat mina hundar hemma då vi ska till en badplats där hundar inte är tillåtna. Vi är nog 5barnfamiljer och alla barn leker och har kul! Ända tills det kommer 4 unga tjejer med hund. Dom ser skylten om hundförbudet och tittar på varandra när dom säger, äh det skiter vi i! Släpper hunden som glatt kastar sig i vattnet där barnen leker. Tack för visad hänsyn!
Dom lagar och föreskrifter vi har är ju till så att även dom med sämre omdöme kan förstå hur dom skall agera och vad dom får/inte får göra, men det är lika trist varenda gång som folk ändå bryter mot det som gäller trots att det finns tydliga skyltar.
Vi har haft mycket liknande problem här på kusten kring badbryggorna fast då gäller det fiskare som prompt skall stå på badbryggorna trots förbud kring den tiden.
≧◔◡◔≦
Tråkigt med folk som bryter mot regler och förbud.. Dom ger ju oss hundägare som faktiskt sköter oss dåligt rykte och folk får ju bara mer fördomar. Man behöver ju faktiskt inte släppa hunden där det finns en massa folk (som antagligen vill vara ifred).
Sådant blir jag så förbannad på! Att man inte kan få samma respekt tillbaka som man själv visar andra!
Jag hade gått och sagt till dom och sagt att jag ringer polisen om dom inte går därifrån.

Jag önskar jag hade så mycket stake att jag kunnat göra det. Men så var det ingen annan som sa något och då hade jag känt mig som en bitch
Är inte alltid lätt att säga till tyvärr. Men jag är sådan som reagerar direkt utan en tanke på att det kanske är lite jobbigt att ensam säga till :P