Åh, jag är så glad!
Jag kanske ska få bli fodervärd åt en GD! :):D
håll tummarna för mig nu! :D
va kul, håller tummarna =D

En stor och en mellan stor hund här hemma! Vad mysigt det skulle vara :D
Vad avundsjuk jag blir! Jättekul! Du kommer INTE ångra dig! =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ja, gud ja!
Jag hoppas det här går vägen. :P
Är det något speciellt man måste tänka på med Grand Danois?
Dom får ju ofta problem med leder och sånt har jag hört, och det är ju lite läskigt! :/

Håller tummarna för dej =)
Stora raser kan ofta ha ledproblem men om föräldrarna är friröntgade så är risken mindre, men man ska/bör hd/ad röntga dom vid 12-18 månaders ålder
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Precis. Seriösa uppfödare jobbar för att komma ifrån det problemet, men de ska röntgas efter de fyllt 1 år.
Dessutom kan de få magomvridning. Vi gav mat 2 timmar före aktivitet och 2 timmar efter. Fodret ska även alltid blötläggas. Men det är säkert information du kommer få från uppfödaren.
För övrigt kan du förbereda dej på att plocka bort allt från golvet och två meter upp ungefär ;) Vi hade en riktig busa som snodde det mesta hon kom åt och tuggade sönder, och de har ju en väääldigt bra räckvidd!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Haha okej, då ska jag se till att inte ha mat framme och sånt alltså. Vi hade en leonberger förut och hon åt upp mammas pengar och så matsäcken till jobbet! :D
Vi tyckte att det var lite roligt, men inte mamma! :P

Det är med GD som andra hundar. Tänk på att inte ge valpfoder för länge då växer de för snabbt och det kan göra så de får höftledsfel också.
Annars är de som andra hundar, bara lite större ;-)
Jag är så avis på dig, vill också ha en GD:
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vilken lycka…dom är ju så otroligt pampiga =)
*ASG* En penga-hund…har jag varit din mamma så hade inte jag heller skrattat =D