Proffs kloklippare göteborg?
Jag inser att det funkar inte att klippa klorna på min valp, så jag undrar om någon vet vart man skulle kunna få proffs hjälp med detta i göteborgstrakten?
Någon som har några bra erfarenheter?
Veterinärer brukar ju erbjuda kloklippning, ibland kan man få klippkort för att det skall bli billigare.
Nyfiken i en strut……Undrar bara vad det är för valp du har och vad det är som inte fungerar?
MVH
Går går de alltid.
Det går, ge inte upp! Ha tålamod och vänj honom vid det dagligen. Sitt och pilla på tassarna, klorna. Ta fram saxen, dutta och pilla med saxen på klorna, klipp en klo.
Beröm beröm mycket när h*n inte "bråkar" om det. 
Håller med, ge inte upp. För eller senare så kommer de gå och dessutom spara dig en massa resor till vet :)
Jag har pillat varenda dag jag fått henne, jag har lyckats klippa lite lite lite lite och försökt ge henne godis, men hon får panik. Skriker som en stucken gris och vevar och sprattlar.
Jag tycker ändå jag är en van kloklippare, har klippt de flesta djur, men mina hundar går inte :(
Nellie fick jag som vuxen så hon tror jag har haft väldigt dåliha erfarenheter, henne har jag nu efter två år kommit så långt att vi kan klippa en klo i taget.
Trodde det skulle gå fint med valpis att börja med så liten. Har redan från första dagen gett henne godis när jag tagit på tassar, men det spelar ingen roll så fort man håller i en tass (eller ens försöker hålla i en tass…)så vevar hon som en galning. Oavsett hur mycket man mutar….
och nu börjar de bli så långa att de rev upp ett stor sår på husses ben…. det är inte okej…
De gäller att va bestämd, här sprattlades de också de första gångerna men jag bestämde mig en gång för att de skulle bli gjort och då gick det. ju fler gånger du låter hunden "vinna" och inte klipper ju osäkrare blir hunden på dig med kloklippning. Nu lägger sig tex vår valp sig på rygg mellan mina ben och jag klipper hur länge jag vill tills de blir klart. Efteråt springer han till godis förrådet. Så de gäller att va bestämd en två ggr.. Sen brukar de ge sig :)
Nu bad jag inte om råd om HUR Jag ska klippa klorna. Om folk tror att det är så enkelt, eller att jag verkligen inte försökt så hade ni gärna fått testa själva.
Jag frågade efter någon som klipper klor i göteborg, som är bra.
Ledsen om jag är tyken, men jag har som sagt klippt klor på både hundar och de flesta andra djur innan, mer eller mindre villiga. Men jag känner att jag vill ha hjälp med min valp, för att hon får verkligen panik, och jag har testat ALLT nu i tre veckor och inget fungerar.
Det är inte en mopsvalp du råkar ha?
(nyfiken)
Men som sagt, ring vet eller någon som trimmar/klipper hundar.
Men om det är så illa som du säger så kanske vet är bäst ändå, ifall det skulle behövas lugnande.
Lycka till.
MVH
Jag hade övat mer in på att hålla henne, jag fick sitta med Enja som liten i famnen o klippa hon var jätte fjollig med ett tag. Sen kan jag annars rek att du kollar på elfilar som finns till just kloslipning.
Mina senaste hundar har jag använt Dremel till för att slipa klorna fint rundade.
Min senaste, som kom hit som 8 veckors valp, är näst intill omöjlig. Kan jag lyckas klippa en klo är jag glad. Som mest har jag kunnat klippa 3-4 klor vid ett tillfälle. Nu är de så långa att veterinären snart kommer hit och klipper dem.
Hundens uppförande och envishet gör att det bara finns den möjligheten, så jag förstår TS att hon kan behöva hjälp. 50 års erfarenhet med hundar utan sådana problem är ingen garanti för att man ska kunna klara av en hund med speciella egenskaper och sätt att vara.
En stor stark rottweiler, som vägrar att få klorna klippta, kan göra matte förtvivlad. Som väl är har vår underbara veterinär lovat ordna det.
Om någon här på eget ansvar skulle vilja försöka för att visa hur man gör
så skulle det vara roligt att se och ge "experten" en lärorik erfarenhet. 
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973