Vidriga hundagare!
Jag traffade en utlansk man som har en rottweiler hane via internet. Sjalvklart borjade vi prata om vara hundar da jag sjalv ar en hundnord och det slutar med att vi kommer in pa dressyr och jag forklarar att jag inte tranar nagra djur pa det viset eftersom jag vill att min hund ska lyda for att den vill lyda mig inte for att den inte vagar nagonting annat.
Han forklarar vad gor du om en enorm rottweiler hane borjar morra at dig och jag svarar att Jag borjar undrar var jag gjort for fel i traningen om min hund borjar morra mot mig pa det viset och sedan hugger efter mig sedan de typiska kommentarerna om att "veka schaferhundar och huskies kan man sakert trana med posetiv forstarkning men nar en tuff rottweiler staller sig upp mot dig eller en framling finns det inget annat an tuff och hard fysisk disiplin som fungerar".
Det visar sig att han tydligen drar hunden i bakbenen ca 30 - 40 cm for att flytta den till ett nytt stalle istallet for att lara hunden ett enkelt kommando som "akta" eller nagonting och forklarar hur
"Jag skulle bli as glad om nagon drog mig till den nya liggplatsen sa slipper jag flytta mig" men om hunden morrar nar man DRAR DEN i bakbenen visar han ju att hej det har gor ont eller kanns obekvamt gor inte sa tack!" men agaren kommer med svaret "Ja men nar jag var liten fick jag lov att gora saker jag inte tycker om nar mina foraldrar gav mig uppgifter" men nu ar det ju en hund och inte ett barn du har framfor dig.
Nej fy, jag behovde bara skriva av mig lite da jag kokar over lite 
Medarbetare på matlust
Finns oh kommer alltid finnas idioter i denna värld.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Somliga skulle inte ha hund.. "/
Mvh Jenna