Behöver hjälp fort
Jag ska på ett hund läger på onsdag. Jag har ingen hund så jag ska låna en hund. jag skulle låna en kelpie men hon blev sjuk. Då ringde lägerledaren och sa att hon hade tre reserv hundar, det är tre papilloner. Två 6 månaders ocg en som är fyra år. Jag sa att jag skulle ringa senare för att jag skulle fundera lite. Så jag frågar er, vad tror ni blir roligast och lättast? För/nackdelar?
Vet inte vilken grupp jag skulle lägga tråden.
Åhh papilloner är så underbara! Vad är det tänkt att ni ska göra på lägret? Tycker nästan att det är bäst att ta den vuxna hunden så behöver du inte oroa dig över hur mycket valpen klarar av. Ska ni hoppa och vara väldigt aktiva så kan ju den vuxna va med på mer än valpen.
Kul med läger :) håller med Joheck, den vuxna orkar nog mer också än valpen :)
lycka till
Medarbetare på Hundar.ifokus
den vuxna :D Papilloner är jättepigga och roliga, lätt för att lära och gillar att jobba :)
ha så skoj!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag skulle välja den vuxna. En valp på 6 månader kan man inte jobba med långt när lika mycket som en vuxen, nu vet jag inte på vilket slags läger du ska? Men jag skulle välja en vuxen hund.
På lägret ska vi träna hund nästan hela dagarna, agility, tricks, lydnad, spår och sånt. Ska bli jätte kul. Jag ska nog välja den vuxna hunden. Den kan ju sitt ligg och sånt. Det blir nog lättare och den orkar hålla igång. Tack för hjälpen :)
#5 Ja då blir ju valet gjort av sig självt egentligen. En 6 månaders valp ska inte aktiveras på det sättet.
Den vuxna rekomenderar jag också.
Lycka till och hoppas du får en riktigt härlig läger vistelse
och jag håller med de övriga jag hade med valt den vuxna :) Hoppas du får det jätte roligt på lägret 
den som är 4 ;)
Nu har jag varit på lägret. Det var jätte kul. Vi körde agillity, vardsgslydnad, köttbulle spår, freesbe, tricks och utställnings träning. Vi pysslade, olika tävlingar, någon lydnads repetsions tävlings grej och lite annat. Fighter som hunden heter är jätte snäll, bolltokig. Han kunde inte sitt och ligg när jag sa det vet inte hur det är med hans ägare. Han bor hos en uppfödare och jag har hittat deras hemsida, får man länka till uppfödare för då jan jag visa villken hund det är för jag har inga bilder nu?
#12 Vad roligt att det blev så lyckat!
Du får gärna länka till bilderna du vill visa!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ok, jag nästan helt säker på att det är samma hund. Beskrivningarna som en av lägerledarna gav och hunden heter samma sak och är väldigt lik hunden jag lånade http://www.stridsmarken.com