Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 806 ggr
Michaela-N
0

Har jag packat ner allt?

Hej, ska strax åka och lämna bort Hugo till dom som ska passa honom under en vecka medan vi åker bort, men ville bara kolla så att han har allt med sig Skrattande

• Bajspåsar
  • Matskålar och underlägg
  • Koppel, halsband, selar
  • Mat och kosttillskott
  • Tuggben
  • Bädd
  • Leksaker
  • Handduk (torka tassar)

Vad har jag glömt? Oskyldig

dogg
5

Hej, hans försäkringsbrev är bra att ta med om något skulle hända så vet veterinären att han är försäkrad, telefonnnumret till den veterinär ni brukar anlita och/eller den som är närmast hundvakten, om han ska till någon som själv är hundägare så finns säkert ett hemma apotek och en första hjälpen låda där för hundar, annars är det bra att ta med. Så att fästingar kan tas bort, ett öga kan sköljas ur, en sticka kan dras ut och såret tvättas, canikur eller annan receptfri produkt om han blir dålig i magen osv. Saker som icke djurägare kanske inte har hemma. Ha en skön semster! Mvh Ulrika

mikkan01
1

Godis! Oskyldig

~mikkan

Alexandra-S
0

Precis som #1 skriver så är försäkringspapper väldigt viktiga! Även Hugos chippnummer skulle jag skicka med Glad

Ha det så skönt! Vart ska ni åka? Skrattande

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

AnneN
0

Hundvaktsavtalet!!! (se bifogad pdf-fil)

OBS priset som står är det pris jag brukar ta per dygn, men det får man ju komma överens om själv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blondiie
0

#4 skulle du kunna ändra filformat på avtalet? skulle gärna vilja läsa de :)

AnneN
0

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blondiie
0

Tack så mycket! :)

Michaela-N
0

Tack för era svar, men hann redan lämna honom innan dom skrevs Obestämd Men jag kan ju svara på allt ändå Flört

#1 Dom har ingen hund nu, men har haft flera hundar innan så dom är hundvana och vet hur man ska göra. Så det är inget problem med första hjälpen. Hade inte en tanke på försäkringsbrev men om det mot förmodan skulle hända något så finns det här hemma så då får dom sätta sig i bilen och köra hit, eller så löser vi det med försäkring sen Glad

#2 Han har inget vanligt godis, han får människomat-godis Flört Kunde lagt ner en burk leverpastej, men jag tror det är bättre att dom ordnar nåt godis åt honom om det behövs Tungan ute

#3 Vad skulle dom ha chipnumret till? Oskyldig

#4 Är mammas bästa vän som tar hand om honom. Så något avtal känns inte nödvändigt Tungan ute Men tack så mycket för filen, jag har sparat den på datorn för någon gång lär den behövas i alla fall! Glad

Vi ska åka till Alicante, Spanien Glad

Karmatarerskanise
0

Trevlig resa!

Michaela-N
0

#9 Tackar! Skrattande

mikkan01
0

Åh vad skönt..spanien…Cool trevlig resa!!

~mikkan