Mår illa när hon löper?
Min tik har under ett par dagar spytt två ggr i min säng, ett par ggr i vardagsrummet och en gång på pappas kudde när hon och ena vår hane satt fast (dom får inte det igentligen men lyckas även fast hon har trosa, han har hanskydd och jag försöker hålla henne i närheten så jag ser henne men som sagt, dom lyckas ibland ändå). Hon löper just nu oxå, kan det höra ihop?
Hon spyr inte upp mat utan gulvitt slem ?
Kan hundar få som typ magsjuka? och är det som med människor att man bara väntar ut de?
Hon är pigg, glad o lika lekfull som alltid, inte slö lr nåt sånt, vad kan de va?
Är din hane kastrerad? Satt hon inte är med valpar menar jag :)
japp, kastrerad sen länge, innan hon ens haft sitt första löp, ska inte dom bli mindre intresserade av tikar då?
Nä så blir det inte riktigt.. min hane är galen i min tik när hon löper. Och han kasterades vid 7 eller om det va 8 månaders ålder. Det sitter så inprintat i huvudet på dom att föra vidare sina gener :)
2 vet om minst 4 hanar som är kastrater som kan para o fullfölja en parning (blir givetvis inga valpar) men man kastrarar ju knappast av skallen på dom
Att tikar mår dåligt när de löper är inte helt ovanligt det heller Att hon bara kräks upp gult skumm är allså spyr gallan och det gör hundar när magen är tom. Min ena hund här kräks lätt om hon inte fått sin mat 3 gg per dag, jag måste allså ge henne litet mellanmål för att hon ska må bra. :) Så det kan vara så med din lille tös oxå. Magsjuka det kan drabba hundar oxå men ofta kräks de mer o inte så pigga, lös avföring kan oxå förekomma även då. Viktigt att man ger sin hund friskt vatten o får i dom vätska
Okej, tack för svaren! Kan känna mig lite lugnare då! :)
5 oja du kan någ pusta ut, kanske hon oxå ätit lite gräs ute o kräks pga det. Mina gick idag o betade vid en liten bäck o kräktes förståss på hallmattan när vi kom hem :-/