Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 7798 ggr
[Surina]
0

Hurtta Kylväst?

Hej alla !

Jag bara undrar om det är någon som har en sån? :) Tycker du att den är bra? Jag funderar på att köpa en sådan isf till min egna hund isf :) Kommer ju köpa tyå i sep.. men sommaren kommer ju igen ;)

Det verkar ju vara en smart ide! :D

Alexandra-S
0

Om du menar täcket så är det bra. Någon väst har jag inte sett.
Men täcket kyler ordentligt, och passformen är riktigt bra. Och att det är snyggt är ju bara ett plus i kanten Flört

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

rebz
0

Har ett blått kyltäcke till Bino. Tycker det funkar bra och det kyler verkligen. Haft det på honom då och då men främst förra sommaren när vi åkte bil till Trollhättan i gassande sol (ca 4tim). Han hade det på sig i bilen och under stoppen tog jag av det och kände att han var sval. Täcket underlättade resan för honom :).

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Chilli10
0

Står kylväst på flera ställen på nätet även om det nu är ett täcke :P
Ni som har det, hur knäpper man det där framme? Är det kardborre?

raggorgeous
0

Man ska aldrig ha kyla så den ligger mot ryggraden!!
Hellre kylfilt eller madrass…

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Chilli10
0

#4 Varför? Vart kan man läsa någon info om detta? :)

raggorgeous
0

#5 Min hunds massör sa det…  nu har min hund artros i ryggraden och det blir ju värre då det är kallt så jag antar att det är därför. Men kyla på lederna vet man ju själv att det gör att man blir stel.

Däremot kyla underifrån känns bättre tycker jag.. eller en våt handduk på huvudet, det älskar min.. (undviker nacken dock)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Loveradio
1

Har också läst det att det inte är bra. Och det är lätt att hunden blir för kall. Bättre med kylbädd så att hunden lägga sig och gå ifrån som den vill eller våt handduk

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

Hm, okej. Det är ju inte bra isf.

De andra alternativen som ni skriver #6 och #7 är ju bra, men det fungerar ju inte riktigt vid träning som jag ev hade funderingar på att ha det till. Eller handduk, men tror inte det skulle hälpa så mkt..

Hade kollat på hurttas eller ruffwears Swamp Cooler. Hittade även denna som är mer som en väst.

Prince han blir så himla varm nämnligen, även på vanliga promenader. :/

Kitten86
0

Jag har ett Hurtta kyltäcke till River och han trivs i det. Blir verkligen kall. Någon gång har jag även haft den ett kort tag i frysen så att kylan i täcket ska hålla i sig lite extra.

Men nu är ju även min hund långhårig, med tjock päls, så han har ju inte kyla direkt mot ryggen (eller andra leder). Men har själv funderat på kylbädd och valt att ha kyltäcke så länge vid extremt varma dagar. Har även funderat på att skaffa ett uv tält (brukar användas till småbarn). Som ger solskydd och håller uv-ljus borta, där jag tänkte placera kylbädden. Då blir det en alldeles egen frizon till hunden från värmen Skrattande

raggorgeous
1

Jag frågade min massör och det är inte bra att benmärgen i ryggraden blir kall.
Ta med vatten och häll över hans huvud och blöt tassarna, ljumskarna..

#9 jättebra ida med tält och kylbädd :)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Chilli10
0

#10 Ja, ska testa med det.. tyckte dock att det kändes smidigt med ett sådant täcke och bra just för att det kyler ner mer och hela hunden på ett annat sätt, men då kanske det inte är så bra då..

Kitten86
0

Tycker ändå inte att det blir sååå kallt att det skulle skada hunden på något sätt. Testa hålla täcket mot din egen hund så kommer du upptäcka att det inte är så kallt.

Tycker mer att det hjälper hunden att inte öka i temperatur, mer än att kyla ner hunden!

Ja, det med uv-tält och kylbädd är en idé jag e nöjd med. Har bara inte haft ekonomi att genomföra den än Foten i munnen Men än så länge så har vi ju inte heller haft den där riktiga sommarvärmen än heller….

Cassii
0

Någon som vet när det bruna och gråa kyltäcket kommer till butik? Glad

Kitten86
0

Menar du hurtta:s?

Michaela-N
0

Helt onödigt, dessutom vill jag att min hund ska kunna reglera temperaturen själv och bestämma när det blir för varmt/för kallt, för det kan inte jag göra själv. Jag tror det gör mer skada än nytta att ha en kylväst.

Jag gör fortfarande kylkringlor åt min hund, han älskar dom Skrattande Funkar jättebra! Då kan han själv välja när det blir för kallt Skrattande

raggorgeous
0

#12 Man får ju tro och tycka vad man vill Flört men säger bara att det är skadligt med kyla mot ryggraden (inkluderar nacke så klart).. sedan får man ta det till sig om man vill eller inte.

Jag vill inte chansa iaf utan blöter hellre ner min hund med dusch/trädgårdsslang, ger fruset godis (fryser ner lite krossade godisar i en plastmugg som han sen får knapra på - mkt uppskattat), ger en kall/blöt handduk att ligga på eller åker och badar, skapar skugga mm mm.

har en rottis som är mkt värmekänslig men det har funkat bra. Blöta ner tassarna är också bra..

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Chilli10
0

#16 Sådant funkar ju absolut asbra när man bara "är".