Slickar varandras snoppar!
Hur vanligt är detta?
Jag har två hanar hemma, ena snart 5månader och den andra 1år4mån gammal. Dom står ibland (mest den äldre på valpen) och slickar varandras snoppar, ser nästan ut som att de suger av varandra.
Jag ser det inte som ett problem så jag bara blev nyfiken på om detta är vanlig? Handlar det bara om att de tvättar varandra eller vad handlar det om? För när t.ex den äldre slickar valpens snopp så står valpen och särar på bakbenen och njuter. Så ser det ut iallafall. Haha.
Ska man låta de hålla på så eller ska man ta bort dem från varandra?
Det är rätt vanligt. Så brukar mina göra när de varit ute eller så. Urinen säger ju rätt mycket och de kollar nog av varandra då och då. De tycker nog även att det luktar gott. Mammas 5åring brukar försöka slicka lite på min hund 2år. Och så står han och tuggar i luften och dreglar efteråt, som han gör om han är ute och känner att det luktar gott. Ibland kan jag tycka det är okej att de bara sniffar och kollar läget, blir det för mycket så brukar jag säga till. :P
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Äldre hanar kan tvätta yngre, lite för att lära dem kroppshygien. När de står och tuggar efter att ha slickat snopp, vulva, kiss ed, använder de vomeronasale, och kollar då av ålder, kön, genetisk likhet, var i löpcykeln en tik är mm mm.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 Okej. Skönt och höra!
#2 Jasså det var intressant! Ja, han har börjat slicka mer på kiss överhuvudtaget, utomhus och så också. Och då brukar han tugga sådär, det ser så himla roligt ut, typ som att han slickat på en sur citron eller nåt. haha.