Kastrerad para?
En bekant till mig kastrerade sin hane när han var tre år, han är idag 5. De skaffade en omplaceringstik för ett par månader sedan och hanen har aldrig brytt sig i löptikar så de fick gå ihop när tiken löpte första gången. En dag när de kom hem så satt dessa två hundar ihop. Är det möjligt för en kastrerad hane att para och få till en hägning?
MVH Erika :)
Detta har jag märkt med 2 kastrater oxå så nej detta är inte ovanligt att de gör o kan. Spelar ingen roll heller när de vart kastrater ena var vuxen andra var 6månader. Så itne änds det häger ihop. Mitt tips är att i detta fall låta hane vara borta eller tiken denna tid 1 månad brukar jag rek för slippa parning då det kan ge infekton.
Det är helt klart väldigt ovanligt, har bara hört om en som varit med/hört om det och det är från #1.
2 oj jaså tror inte det är ovanligt vet om en mellanpudel en tibetansk terrier och en jr som parar tikar om de är i höglöp så det vart 3 st tror inte det är så himmla ovanligt faktist. Man tar ju inte bort huvet på hanen utan det är kulorna som plockas bort, detta är intutat för att föra deras gener vidare det är inpläntat i hjärnbalken på dom 
Jag har en bekant vars kastrerade lille chiblandis gjorde samma sak, dvs fick till en hängning.
japp det gjorde även de jag tog upp allså fullbordad parning, fast det blir ju inga valpar.