Åksjuk hund
Vår Havanaise-tik blir väldigt åksjuk när vi åker bil. Vi har testat att ge henne 1/4 Postafen en timme innan, men hon kräks ibland i alla fall.
Är det någon som vet om man kan prova att ge en halv tablett istället, eller är det för mycket för en så liten hund?
Jag vet att man kan använda ingefära om en hund är åksjuk, vet dock inte hur stor mängd man ska använda. =)
När vi fick vår hund hade han varit åksjuk varje gång han åkte bil men när han kom till oss så har han aldrig varit det minsta åksjuk. så det kanske kan bero på att din hund är stressad när hon åker bil?
1 tablett är till runt 20-25 kg hund, så en halv tablett blir för mycket tyvärr.
Där måste du nog rådfråga veterinär om ev risker.
har du bur?
Jag kan inte svara på detta med medicinen. Jag vet att det ska finnas någon dapt som ska funka bra en fd hysteriks hund som de sprayar in först i bilen sen har de någon dapt tror det var halsband oxå, från mycket åksjuk hund som vägra gå in i bilen (rottisblaning stor hund) till gå in självmant o blir inte åksjuk ska luska reda på vad det är mer för preparat :) googla snabbt kan vara denna http://vetzoo.se/adaptil-spray