dålig i magen :/
Min tik har börjat löpa för första gången för ca en vecka sen å nu sen nån dag tiöbaka har hon blivit jätte dålig i magen. Det bara rinner ur henneå man måste ut med henne hela tiden. Hon är inte slö, äter eller dricker inte dåligt och det har int evarit någon förändring i maten alls.. Är det så att det kan ha en koppling med löpet eller vad kan det vara? :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
När Enja löpte första gången trode jag hon var sjuk kolla tempen o allt hon kräktes,slö,åt inget. Andra löpet var hon inte så slö men kräktes 2 gånger o åt inte heller så bra . 3 löpet kanon helt normal Enja som jag säger. Löp kan vara mycket olika vissa mår verkligen skit hade nu Enja mått skit vid varje löp så funderade jag + ufd på att kastrera henne för slippa detta men 2a löpet var ju mycket bättre :)
Jag tycker iaf att du ska höra med vetrinären din tik förlorar mycket vätska pga hon är så lös i magen. Det kan ha med löpet o göra helt klart.
Tack för snabb kommentar å bra råd :D Jag ska ringa vet imorgon å höra vad de säger :)
Myrtorpets Möss och Kaniner
2 om du söker lite bland trådarna ang lösmage så hittar du säkert många bra tips därigenom oxå :) Bättre ringa en gång gör mycket än en gång för lite iaf