Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 2033 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
1

Ska jag fortsätta?

Tycker ni att man bör fortsätta med dessa hundar ang. agilety (stavning?) dem är duktiga men värkar inte så intresserade.

Snygg hppteknink va?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Michaela-N
0

Vad menar du?

På tävling ska det vara minst fem meter emellan hindrena. På bilderna att döma är det max en meter emellan, oh de är väldigt höga. Vill du få de att efterlikna långhopp ska de vara betydligt lägre.

Karmatarerskanise
0

Intresse är ju en av de viktigaste bitarna om man ska satsa på en sådan sport.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#1 nej, jag menar bara… Ska jag ta kurser och få upp teknik och så vidar så man kanske kan börja tävla…

Men som nummer #2 säger så måste juh hundarna tycka om det också… De kanske blir mer intresserade om man är lite mer aktiv i träningar osv.?

Letfors
0

Motivation GÅR att tränar upp, de är svårt men det går helt klart! Om du tycker att det är kul och villig att lägga ner den tid det kvärsv så tycke jag att du ska fortsätta, det bästa sättet är att gå för en dunkigt inströtör, de kan hjäpla dig med de du och hundanrna behöver.

Vad de gäller bildena tycker jag att du ska kollla i agilitysnregelbok för att de hur höga och långa(oxar) hinder får vara, det sliptter bara en massa att hoppas störe än vad de behöver!

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Beatrice_Love_Kaniner
0

#4 tack, jag hoppar just nu bara på skoj hemme i min trädgård med hundarna. Jag har inte så måga hinder utan ibland så hoppar jag enstaka hinder lite överdrivet högt. Hundarna älskar det! :D

Maja2
0

#5 Hundarna älskar det, men är inte så intresserade?

Agility innebär ju mer än att bara hoppa högt och hoppa långt.  Vill du prova på, så gå en kurs.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#6 på kurser är de inte så intresserade men de lär sig snabt och har en bra teknink, dock inte intresserade. Hemma så kan jag bara peka på hindret och de hoppar

Maja2
0

#7 Det kanske har mer att göra med att det på kurser är störningar av andra ekipage? Vilka kurser har du gått med hundarna?

Beatrice_Love_Kaniner
0

#8 jag har gått på lyckliga hundar. Hon hade byggt upp en bana som var indelad i olika stationer och man fick flytta runt efter hunden klaraty olika stationer. Min hund var inte äns intresserad av blodpudding den dagen och han äter allt!

Mischa
0

Tror också mycket på att störningen runtom gör att dom inte fokuserar lika bra på sin uppgift borta som hemma.

≧◔◡◔≦

Beatrice_Love_Kaniner
0

#9 men så är det ju på tävlingar också, det är det jag menar… Kommer de bli agility hunder?

Mischa
0

Det är en träningsfråga att vänja dom med mycket störningar runtom, är du intresserad så tycker jag du borde satsa mer och söka hjälp (i form av kurs) där du får störningsträning och hjälp samtidigt.

≧◔◡◔≦

Beatrice_Love_Kaniner
0

#12 tack

indra-bus
0

Min erfarenhet av agillety hundar är att de flästa tar de ett litet tag inannan de" fattar" att de är roligt.. Men när de väl kommer på att de är skoj finns ingen hejd på vad roligt de tycker att de är.. Så jag tycker opsolut du skal fortsätta ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

KvirrZ
8

Är Schäfern röntgad? Annars tycker jag att du ska hålla dig ifrån att hoppa så högt Glad

- Mvh Emma

Beatrice_Love_Kaniner
0

# 15 :O Nej inte vad jag vet? Han är en blandis mellan bordicollie och labrador och schäfer (stavning?) Jag har hoppat högre… Mycket högre fast inte på långa avstånd… :S *Orolig* Han är ju frisk och as pigg…

#14 tack, det glädjer mig att höra

Qepta
2

#16 Jag föredrar att du röntgar hunden.

Bara för att hunden är frisk och pigg kan den ha dåliga höfter.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Driva]
2

jag tycker det verkar märkligt att börja träna på banor innan man har kört hindrena. Visst man kan börja med typ rakor med bara hopp hinder för att få upp suget. Men på mina kurser har det varit mycket hinderövningar så hundarna fattar hindrena, och sedan avsluta med kanske en rundbana för att de ska tycka det är kul, annars är det många som tycker det är tråkigt för att de inte fattar…

En kurskamrats hund började få sug först i slutet på andra kursen vi gick, då började poletten trilla ned.

Jag skulle inte hoppa så högt med min hund, det sliter något enormt på kroppen. Någon enstaka gång möjligtvis. Jag har en medium hund och jag kör på small höjd när vi tränar, så hon bara skuttar över, just för att inte belasta leder för mycket.

vallhund
1

Som andra skriver, HD/ED röntga hunden o skippa höga hopp som sliter på hundkroppen helt i onödan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Beatrice_Love_Kaniner
0

okej, tack för alla tips!