stressad 6 månaders valp
har en jrt på 6 månader som är hur mysig som helst. Vi har en 8 årig dallishane med och de har gått jättebra ihop. Men nu när mab släpper dem båda blir valpen jäytestressad och skäller och hoppar efter hals och öron på den äldte hunden. Igår var valpen extrem och den stora fick nog och morrade rejält på den lilla. Ska man ha den lilla kopplad? Är detta nåt som går över? Vill inte att hundarna ska börja bråka
Nu vet jag ju inte hur kroppsspråket är på valpen, men jag tycker att det låter som att valpen försöker leka. Varför tror du att valpen är stressad?
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
För att hon skäller på ett syressat sätt och hebnes kroppsspråk säger att hon är sytessad. Men jag kan ha fel. Problenet kvarstår att den äldre hunden tycker hon äe jobbig
Kan ju tillägga att hon hade varit ensam en timme så det spädde nog på det
Jag tycker det låter som valpen försöker leka. Min hund blir exakt så när hon försöker leka med andra hundar…
jag tycker också att det låter som att hon försöker leka..många jrt jag träffat har haft ett mkt intensivt sätt och massa energi och blivit frustrerade när den andra hunden inte vill leka.. Att den äldre säger ifrån tycker jag också låter normalt men överlåter nog åt personer som är mer kunniga att uttala sig mer om det..
Är det eran första JRT? 
Låter som en heeelt normal JRT valp.. Om du någonsin sett flera JRT leka med varandra låter det som om dom alla ska äta upp varandra.. 
Min JRT brukade bokstavligen talat HÄNGA i min Schäfers nackskinn o halsskinn när han va liten, innan hon fick nog o sa ifrån..
Låt den äldre hunden säga ifrån, annars kommer det ta hundar år för valpen att lära sig..
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Låter som ett normalt valp-beteende, valpen vill få igång den äldre till lite lek och bus :)
Ja är vår första jrt har bara haft fågelhubdar labbar rottweilers och en dallis förut
Du har fått en gapig valp helt enkelt - precis jag har nu. Hon vrålskäller näg hon leker tillsammans med min unghund.
Tycker det låtar normalt och att den äldre hunden sa ifrån normalt med.
Helt normalt skulle jag säga. Ungefär så gör vår lilla valp med äldre hunden när han vill busa upp honom!
De har mycket läten för sig som valpar och unghundar. Min äldre golden skäller då hon blir glad och vill leka och ser något spännande. Min yngre tik leker med en bordercollie och de stönar och ylar omvartannat såmankan tro att de morrar men de leker hoppar låtsas bits och kelar medan de har jud för sig hela tiden.
Försök hitta en jämnstor kompis att leka med och vipps har du en lagom trött krabat och han göra annat medan valpen sover.
Blossa har en massa läten för sig med en sko i munnen. Då vet man att man är välkommen hem. Lycka till. Blossas matte.