Förslag av rasval?
Jag är lite vilse bland alla raser som finns i denna värld och skulle gärna vilja rådfråga lite främlingar^^
Det jag vill göra är aktivera hunden i agility, lite lydnad och utställning (haha då spelar rasen iof ingen roll^^)
Jag är väldigt aktiv och är i rörelse för det mesta. Det är en liten hund jag söker och en sådan som ej är strävhårig och helst inte långhårig..
Jag har haft ansvar för hund så hundvana finns.
De raser jag funderat på (rankordning) är Prazsky krysarik, sheltie och aussie(gränsen till för stor). Pk kanske inte är det ultimala valet men jag har verkligen fastnat och behöver andras tankar ang detta!
Både sheltie och aussie är långhåriga. JRT?
Vad hände med din Schäfer?
JRTn är ju en aktiv hund, verkligen en stor hund i litet format.
Sabina
www.anibaz.blogg.se

Jag tycker att en dansk svensk gårdshund låter som ett bra alternativ har själv än och hon är helt underbar, jag tränar agility, viltspår med min :)
schäfern finns inte kvar hos oss under personliga omständigheter(om man undrar mer får man gärna skicka pm)
#1(#2) Ja jag vet^^ Jrt har många föreslagit för mig men det är inte min typ av hund helt riktigt :/
#3 Dsg är inte riktig ''jag''. Jag är inte så påläst om just den rasen men jag behöver en mer krävande hund :P Men tack för förslaget!
En Pumi kanske?
- Mvh Emma
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har samma tankar på aktivering som du och jag funderar på Podengo. Det verkar vara en kul ras som man kan göra mycket med. Jag såg själv rasen första gången på agilitytävling. De finns i både sträv och korthår och tre olika strl (även om det knappt finns några grande i sverige)
#6 Jag ska kolla in den! :) Har hört talas om de men aldrig i det sammanhanget :P
Jag o min sambo tänker ungefär som dig i våra tankar om vilken ras vi ska skaffa och vi var först inne på en släthårig kromfohrländer. Tyvärr så finns det bara en sådan i sverige idag och vi var inne på att importera men de uppfödare vi kontaktade hade inga valpar tillgängliga inom rimlig tid. Så vi gick över på en liknande vovve nämligen kooikerhondje! Vi ska kontakta den uppfödare som vi noga har valt ut nu i dagarna som kommer för att förhoppningsvis få hem våran tjej till våren 2012 =) Det verkar vara en ras som är så gott som klippt o skuren för oss - perfekt storlek också!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#8 va kul att ni hittat er ras! :) Jag hoppas kunna göra detsamma!
Gammal tråd, hittade du "din" ras?