Miniature American Shepherd
Är den verkligen erkänd av SKK nu? Då har jag helt missat nåt. Visste att det var på gång men inte att den redan har blivit erkänd.
American Shepherd? Menar du inte Australian Shepherd?
Och det är väldigt lätt att ta reda på vilka raser som är erkända av SKK, det är bara att titta här: http://www.skk.se/hundraser/ 
#1 Nä, Miniature American Shepherd är den rasen som även felaktigt kallas Miniaussie :)
Fast då borde det väl stå något på hemsidan tycker man
?
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Men varför heter den inte bara American Shepherd då, det finns ju ingen American Shepherd som den kan vara en "miniatyr" av? 
#4. Jag vet inte, men namnet "australian shepherd" gillas ju inte av jänkarna då rasen skapades i USA/Kaliforninen.
TS. Källa? :)

Jag har en Miniature American shepherd, har inte hört att de är erkända av skk än, i så fall har jag också missat något. Däremot vet jag att de är på väg att bli erkända i USA, de har nått steget till ett eget namn som numer är just Miniature American shepherd. Förut hette de miniature australian shepherd (mini aussie).
Källa TS?
Jag har ingen källa, jag kan inte hitta någon. Därför skrev jag tråden. Hittar inget som kan styrka att de är registrerade. Var en medlem här som sa det.

ok, men detta tror jag inte stämmer.. har inte hört något och jag har kontakt med flera av uppfödarna.. men jag kan ju missat något..
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hon kanske menade att den nyss blivit erkänd i USA, vilket man väl kan säga.
Är själv mycket nyfiken på denna ras, då jag bara hört om deras dåliga mentalitet hittills. Man ska inte döma för tidigt, dock.

#9 tack för länken. Men jag tvivlar på att den är godkänd här. Sist vi (som har masar) pratade om registrering i skk så hörde jag att de tidigast skulle registreras 2013, beroende på hur fort det går i USA.
#10 Jag håller inte med om deras dåliga mentalitet dock, inte hos de jag träffat (och jag har träffat fler än en som många jämför med) . Men som hos alla andra hundraser så finns det ju hundar med dålig mentalitet och det förekommer säkert hos dessa med. Det är bara synd att folk som pratar illa om rasen inte träffat en bra MAS. Innan jag skaffade min så har jag träffat flera av dem, alla var lika underbara och därför fastnade jag för dem ( träffade väll rätt sorts hundar
) och jag ångrar inte en sekund att det även blev en MAS i vår familj, lika underbar som de jag tidigare träffat… fast en liten gnutta bättre är hon ju förstås! 
Om du är i hundköpartankar så träffa några (mer än en) innan du bestämmer dig, så avgör du sedan om det var en ras för dig eller inte.
//Ulrika