Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1530 ggr
voff
1

Namnförslag tik

Ska på tisdag få hem min lilla hovawart tik (hon är 9 veckor). hon är svart med tecken. men nu är det ju så att jag inte kommer på något namn till henne så jag hoppas att det är nån som kan ge mig några förslag:)

Jag vill helst inte att det ska vara aldeles för långt utan max ca 7 bokstäver.. Namnet ska helst vara lätt att ropa:)

Tacksam för svar!!:)

Michaela-N
0

(Det är lättare att räkna med stavelser - vissa namn blir rätt korta när man uttalar dom men har många bokstäver.

Namnet Caoimhghin har 10 bokstäver, men bara två stavelser. Det är rätt lätt att uttala)

Vilda och Vilya/Vilja tycker jag är fina namn på större tikar.

voff
0

Hehe jag är lite dålig på att utala saker har försökt ett tag nu att utala namnet Caoimhghin men det går inte:P

Vilda och vilja tycker jag oxå är jätte fina namn, båda passar nog bra på henne eftersom uppfödaren säger att hon är mer vild än tam!!

Detta blir min första hovawart och oxå min första egna stora hund så hennes ord är inte direkt lungnande:P

Michaela-N
0

#2 Kvim-gin Flört bara sånt där random namn jag kom och tänka på. tror det finns nån politiker som heter så, vet inte varför jag tänkte på det :P

[Forest]
0

Asta, Assa,Ella,Troja,Gissa,Ester,Sol väldigt korta namn kommer jag på bara :)

voff
0

Ja, Troja va fint men jag vet inte om det låter lite likt troy.. min kusin har en hane som heter det…

Gissa kanske skulle passa!

Har fastnat lite för Wilda, Lycka, vinna, Kiwi och ixi men jag vet inte om alla passar till en hovawart

[Quickeman]
0

Siri, Abbie, Ebina, Kaela, Regna, Leia, Gina, Dina, Akira, Nori, Suki, Nari, Beyla, Meja, Helga, Izzy, Love

Julle-A
0

Wilma, Cita, Adina, Akela, Jamie, Tella, Shanti, Athena, Enya, Nala, ^Suki, Shelly, Ava, Tiana, Lyra

Några namn som jag gillar iaf :)

Renor
0

Tyra, Mila, Gisa Glad

sunnys
0

Nova, Diva, Svea:)

Qepta
0

Freja

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

mopsen12
0

Bionda passar prefekt på en howawart, jag gick ut med en som hette det förut. En del uttalar det som beyonda, andra som bionda. lycka till!

[Forest]
0

5 tycker alla namn passar in oavsett vad hunden har för ras eller storlek :D Troja tycker jag om det hette en promenadkompis hund som tyvärr har gått bort. Eftersom man inte säger Troy utan med ett a på slutet blir det inte snarlikt troy men det är vad jag tycker. Välj ett namn du gillar o som du tycker passar :)