Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1174 ggr
monstermash
0

Passa en främmande hund?

Vad ska jag tänka på om jag ska vara hundvakt åt en främmande hund man inte känner mer än att träffa den innan?

Det enda jag kommer på att fråga är ev. allergier, hur den funkar med andra hundar, om den kommer på inkallning, hur mycket motion den brukar få och hur länge den är van att bli lämnad ensam… Något mer?

Är det någon skillnad på frågorna om jag ska passa två hundar samtidigt(från samma ägare)?

[RMSLiners]
0

Hur mycket mat får den, när ges maten, har den några rädslor som kan finnas ute vid promenader, vilka kommandon ägaren använder vid olika situationer, är hunden vaccinerad - bra att veta ifall du planerar på att gå till hundgård eller dylikt där andra hundar vistas, om något händer hunden - sjukdom eller skador - hur kan du på bästa och snabbaste sätt nå ägaren. 

Däremot detta med inkallning är jag osäker på för personligen hade jag inte vågat släppa en hund jag bara är hundvakt åt och inte känner för om hunden sticker iväg och kommer bort även om den kan inkallning kommer den skullden sedan läggas på dig.