Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1074 ggr
Anibaz
4

Lydnadsdebut Realmästerskapet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår tävlade jag och Smilla i Realmästerskapet lydnad, det var första gången vi tävlade och det var iskallt och regnigt hela dagen. Så efter att vi varit ute i rusket i 2½ timme innan start var jag så säker på att det skulle gå väldigt dåligt.

Men det hela slutade med att vi kammade hem första pris + hederspris för bäst samarbete! Även om det var en "hobbytävling" arrangerad av min klass så var det väldigt roligt och jag är så stolt över min skrutta som jobbade på så bra trots kylan och regnet.

Gårdagens tävling blev även debuten för Qepta och Izor, som verkligen har framtiden för sig!

SamanthaJones
0

Grattis! Bra jobbat! Var det LK 1 ni körde då?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Anibaz
0

#1 Tack! Ja precis Glad

joheck
0

Nämen vad roligt! Stort grattis till er!

ahlbergaren
0

Grattis! Vad kul Skrattande

Qepta
0

Grattis grattis sötnosar! Snart är det våran tur att få en rosett Kyss

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Anibaz
0

#3-4 Tack så mycket Glad

#5 Ja nästa gång blir det rosett till er också! Kyss

Loveradio
0

Roligt Glad grattis

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

russin
0

GrattisSkrattande

Jag skulle gärna vilja komma igång ordentligt med lydnad för att kunna tävla så småningom med min ena i alla fall - men då jag saknar träningskopmisar, så tappar jag sugen. Blir mest saker för skojs skull.

Qepta
0

#8 Innan våran debut så vela jag bara köra lite lydnad på sidan om. Men nu vill jag komma igång med det på riktigt! Så efter kastreringen så ska vi lägga mer fokus på lydnaden. Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Anibaz
0

#8 Vi har bara tränat för träningens skull, har känts lite sådär att börja en tävlingskarriär med hundar som är 6 och 7 år gamla men å andra sidan så är det ju aldrig försent och nu har man ju verkligen fått blodad tand så nu siktar vi mot stjärnorna - hamnar vi i diket så har vi iallafall haft riktigt roligt på vägen Flört

[Forest]
0

Grattis Glad  vad roligt att det gick så bra för er.

Anibaz
0

#11 Tack! Ja, jag trodde inte hon skulle vara så pepp med tanke på hur länge vi stått och väntat i regn och rusk, men hon slutar aldrig att förvåna mig heller Kyss

[Forest]
0

12 verkligen roligt extra kul är ju att du kan visa andra att en omplaceringshund kan nå långt om man gör det rätt Flört Hon är duktig du ska vara stolt äver henne men oxå över vad dig själv :)

Qepta
0

#13 Det jag tycker är roligast är att den äldsta hunden av dem alla kammade hem första pris!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Forest]
0

14 oja och på detta är det oxå en omplaceringshund Skrattande

Qepta
0

#15 Jo Glad

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Anibaz
0

#13 Ja jag är verkligen stolt över henne och det känns även bra att visa att även om man köper en omplacering som har några år på nacken så kan man komma långt precis som du säger Glad

#14 Ja hon är bra fantastisk, min fina tjej Kyss