Nåt skumt med Hunddata
Kollade på Hunddata efter border collies.
Och såg något väldigt spännande. En border collie och en jack russell terrier hade tillsammans tydligen lyckats skapa en renrasig russell! Hur nu detta gick till är fortfarande ett mysterium för mig.
JRT'n heter Jill och registreringsnumret i SKK (sök på hunddata) är FINER13773/08
Mamman är en renrasig Border collie utan namn. Hahaha.
Hur ser du att mamman är bc?
#1 Tryck på mamman.
Oj det var nåt nytt.. 
#3 Jag trodde inte SKK främjade blandrasavel
och att registrera dom… haha
skriv de till dem och fråga varför de har blivit så.
Nu står det "SAKNAS" på både mamman och pappan.
Jag gick in och kollade och klickade på pappan(fast det står ju saknas) och han har sex avkommor av tre helt olika raser 
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#6 Det har det gjort hela tiden!
#7 Haha, vad han lyckas!
Oj, en liten miss där med andra ord. Jag har inte själv sett det på SKKs hunddata men jag har lyckats hitta det på den finska motsvarigheten till hunddata, till och med flera gånger för samma ras. 
Undrar om inte det är någon test-grej de har gjort? För hela tjocka släkten är ju skum med vissa som inte ens har föräldrar, olika regnummer, raser etc. och födelsedatum 0 på alla.
Eller så förbereder sig SKK för nästa års aprilskämt ;)
#10 Jag vet inte. Men om det skulle varit nån test borde de ju tagit bort den efteråt.
Inte nödvändigtvis om de vill ha kvar det som något exempel att ta fram till senare tillfällen. Jag hade nog trott mer på att det var ett misstag om det handlade om riktiga hundar. Men nu finns det inga födelsedatum, namn eller liknande för hundarna. Regnumren är inte heller standard. Så det känns som att det är meningen helt enkelt. De kanske antog att ingen skulle hitta det?
Vad är FINER13773/08 för registrersnummer över huvud taget ?
Känns som någon sa som ett test av något slag som dom glömt ta bort.
Vad står FINER för ? Inte svenskt och ingen landsbetäckning jag kommer på alls ?