Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 10163 ggr
Vargafrost
0

Erfarenhet av Halla?

Är det någon här som har erfarenhet av Halla, i det här fallet deras torrfoder?
Jag har mest kikat på deras lamm och ris respektive kyckling och ris, men även erfarenhet av deras andra torrfoder kan ju vara intressant att ta del av.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Emaljoh4
0

Putt!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Fridaaaa
1

#1 Det får väl inte puttas samma dag som inlägget skrivets?

Jag har hört bra om hallafoder men när jag läste innehållet på vissa av fodrena var dem ju inget vidare medans vissa var bra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emaljoh4
0

#2 Vart står det skrivet någonstans?

Fridaaaa
0

#3 Varit så på andra sajter jag är inne på ialla fall, och det var en som sa det till mig här inne när jag puttade samma dag

Emaljoh4
0

#4 Okej, inte sett något i reglerna här om det iallafall.

Vargafrost
0

#2 Utveckla gärna.

Vänliga hälsningar

Fridaaaa
0

#6 När man kollar innehållet på vissa av hallafoder är det sädesslag ganska långt fram i listan av innehållet vilket ju man helst ska undvika.

Vargafrost
1

#7 Jo, det är jag medveten om. Tänkte mer på vilka foder du menade då var sämre. Glad
Eftersom att den äldre hunden (10 år) hittills bara fungerat på Best in Show Lamm och ris, så vill jag gärna fortsätta med något som är snällt för magen. Vi har bland annat testat någon Eukanuba för känsliga magar, som hon blev ännu värre av.
Hade jag haft andra förutsättningar än vad jag har idag, så hade jag övervägt Vom og Hundemat, men som det är idag känns det lite knepigt.

Vänliga hälsningar

Fridaaaa
0

#8 Alla i matbutikerna t.ex ;)
Men man får kolla vad ens hund mår bra på med :)
Gav best in show ett tag till våran tik :)

Vargafrost
0

#9 Fast det beror väl på vilken mataffär också. BiS finns på dom större affärerna (Willys, Ica Maxi och Coop Forum i alla fall), men för det behöver det ju inte vara dåligt.
Däremot affärernas egna är väl kanske inte det bästa.
Sedan tänkte jag mer på vilka av Hallas du syftade på, eftersom det är det jag frågar om. Flört

Vänliga hälsningar

Fridaaaa
1

#10 Kollar man innehållet är det inget bra, mest spannmål.

vallhund
1

# 10 Sen när blev BiS ett bra foder?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Vargafrost
1

#11 Vilket även dom större fodermärkena gör, ja. Nu frågade jag specifikt om det var någonting med Hallas. Det är främst kycklingen jag kikat en del på, där kyckling kommer först med "minst 25%", och ris efter det med "minst 20%".

#12 För min äldre hund är det ett bra torrfoder, då det är det enda hon har fungerat på av dom vi har testat, däribland flertalet som är för känsliga magar.
Hade jag haft möjlighet hade jag barfat eller kört med färskfoder, men i dagsläget kan jag inte det.

Uppenbarligen är det väl dumt att ställa foderfrågor här, eftersom man får skit för sina val oavsett anledningen till valet. Känns som ett forum man är välkommen på då.

Vänliga hälsningar

Jenna_Nord
0

Jag har inte testat Halla själv, men har hört både bra och dåligt. Vissa tycker att de är en jätte bra foder, medan jag hört från andra håll att hundar tappat päls och blivit dåliga av det. Men de är väl som vanligt, helt individuellt :)

Mvh Jenna

Vargafrost
0

#14 Tack! Glad
Precis, olika hundar fungerar ju olika bra på allt. Är det något du anser skulle vara värt att testa, eller är det att som att slänga pengar i sjön?

Jag vill gärna ha samma foder på båda när lilla knodden växer upp, som just nu går på Robur, och den äldre på BiS, som det nämnts tidigare.

Vänliga hälsningar

Jenna_Nord
0

Nä jag var själv väldigt nära att överväga att börja på det :) Så tror absolut de kan vara ett bra foder. Men sen oroade jag mig lite över dedär dåliga erfarenheterna som folk haft.. Nu står jag och stampar mellan Standardt och Magnussons.

Men ska du byta foder på din äldre också då? Jag menar eftersom h*n verkade bli dålig i magen av annat foder?

Mvh Jenna

Katti
0

Jag har vid två tillfällen mailat respektive ringt och framfört, hm, åsikter, om deras sätt att räkna (vad gäller näringsinnehållet). Ingen gång har jag fått svar, vilket jag tycker är mycket oseriöst. Jag kan utveckla mer senare, nu ska jag iväg!

Vargafrost
0

#16 Ah, okej. Ja, dåliga erfarenheter är ju aldrig kul.
Det är tanken, om jag hittar något som hon skulle kunna fungera på också. Är lite osäker på hur islänningen skulle bli med pälsen på BiS nämligen, har så smått utställningsplaner för henne.

#17 Vore toppen om du har möjlighet att utveckla, så man har lite mer att gå på. Glad

Vänliga hälsningar

Katti
0

I deras analys av Aktiv-fodret står det att det är 30% protein, 16% fett och 73% kolhydrater. Jag ringde då och frågade vilken av siffrorna som är fel och fick till svar att ingen är fel, så är det och de kan foder och analysen är gjord av ett godkänt labb och bla bla bla bla bla bla bla…

När jag mailade samma fråga fick jag inte svar alls. Dessutom tyckler jag att de även har en taskig attityd på sin hemsida "Om det mot förmodan skulle föreligga några frågor, kontakta vår konsumentkontakt" (på sidan med färskfoder). Jag kan komma på minst tusen bättre formuleringar. Men okej,är det så att den som sitter där är lika otrevlig som mot mig så förstår jag att de inte vill att man ska ringa!