Inget jag märkt på Skorpan iaf…men tar jag fram fläskfilé då ylar hon nästan, hon älskar när hon får en liten bit =))
Kyckling är mumma! Men jag är inte kräsen, äter allt jag kommer över i matväg! / Eros
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja dina hundar är ju iaf kycklingtokar syrran, Nickie var ju stormförtjust i kyckling :)
Jag vill också ha kyckling…mums vad gott =))
mm.. jag me!! JAG älskar kyckling. de bästa som finns.. över allt annat.. eller jaa räkor är ju inte dumt heller. men iaf.
ecko tycker om ALLT så vad ska man säga.. ge honom en pappersbit och han kommer vara din vän för alltid;) haha
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Här blir hundarna ytterst förvånade om vi lagar till kyckling, det är ju DERAS mat! Vi köper ofta hem svenska klubbor eller vingar och ger dem som godis eller middag. Helst frysta, så det är lite mer tuggmotstånd!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Komsi komsi Ecko jag har en hel rulle papper åt dig…det är till och med blommor på det =))

#3 Minns du när Krille var så förbannad på henne för att hon stal den frusna kycklingen på bänken *fniss*
Lusse älskar kyckling =D
vattnadal: FRYST? äter hundar de.. reagerar inte hundar på salmonella och sånt? jag vet inte alltså.. så säg gärna:)
haha jaa lotta han kommer nog.. blommor på är ju ännu bättre:P Fast han blir nog gladare om du har en köttisbulle iof
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Min hund gillar kyckling. Fast jag skulle inte säga att han är tokig i det. Han är bara tokig i grisöron och inget annat. :D

#10 Fryst eller tinat, huvudsaken att de får, tycker hundarna. Kallt och gott varma dagar, mer att tugga på och räcker längre om det är hårt.
Salmonella finns det väl risk med, fast inte SÅ stor. Ärligt tror jag knappast att det försvinner om man lagar till den och äter själv heller… Det finns risker med vissa bakterier eller vad det nu är, med kyckling. Mycket därför vi köper svenskt, lite säkrare, samt att de får den fryst. De styckefrysta bitarna är glaserade med vatten, och har en tunn isskorpa på sig, så att man inte har direkt kontakt med kycklingen. Vidare så tål hundarnas magar oändligt mycker mer än våra.
Jag vet att det finns massor av folk som inte vågar ge kyckling dels pga smittrisk, och det kan jag förstå, men även för att risken finns att de tar skada av fågelben. Det tror jag dock är mindre risk. Tillagade fågelben är farliga, men råa är det egentligen inte alls. Om inte hudnarna sväljer dem hela då… Huskygänget tuggar glatt i siog skator och kråkor om de hinner ta någon i hundgården ibland, och de dör inte av det heller. Om hunddjur tog skada av att äta fågel, borde de ha lärt sig detta för århundraden sedan, och slutat intressera sig för dem.
Fast alla gör ju som de vill. Ingen tvingas att ge sina hundar kyckling, för det finns både annan mat och annat godis. Här hemma kommer vi att fortsätta, eftersom våra hundar ätit kyckling i många år utan att ta någon som helst skada av det! Tillagad kyckling får de dock aldrig, såna ben har råttor och möss får knapra på istället!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter