Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 933 ggr
Loveradio
0

För stort halsband

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett läderhalsband som är lite för stort. Har spännet i det första hålet och det räcker. Så jag skulle vilja kapa bort ca. 10 cm av det.

Nån som vet vem som kan fixa det åt mig? Vem man kan gå till?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Sigriiid
0

En skomakare kan nog hjälpa till tror jag :-) är nog ingen större match att skära av det snyggt.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Noa-Nisse
0

säger också skomakare. Att skära/klippa av halsbandet är väl inte det svåraste. Men att få det snyggt och att få till sömmen efter det är nog svårt. En vanlig symaskin syr inte genom ett så tufft "tyg"

Medarbetare på Hundar.ifokus

Loveradio
0

1&2 Tack! :) jo precis jag vill ju få det snyggt och få en sömnad runt så att det håller.

[Forest]
0

läder håller bra ändå men de har en maskin som pressar hopp det snyggare än vad man klipper/skär själv. Har klippt av div lädersaker själv,halsband,skärp, sadel o träns flörpar som jag säger :) ändå vart snygga i många år.

Loveradio
0

#4 Okej :) hmm tror du man kan få det fixat gratis eller kostar det?

[Shettisar]
0

Obestämd Bara att kapa ju,för egen maskin.Varför betala för något så enkelt. Rita dit hur du vill ha änden och sen tar du en vass kniv…

Loveradio
0

#6 Hmm jo men har ingen sån kniv som klarar av det och jag skulle vilja ha sömnad runt

Jenna_Nord
0

Skomakare hade säkert kunnat fixa de för en billig peng :)
Eller en sadelmakare :)

Mvh Jenna

[Forest]
0

7 gör det hos skomakaren du jag ser att det är sömm runt halsbandet och den bör göras lila dant annars kanske sömmen släpper och då lossnar fodret med, inget snyggt. Ett annat tips är att sömmerskor brukar ha en symaskin för läder så även där kan du kolla lite ang priset. Men tror tusan de är dyrare än skomakaren Obestämd