lära hunden städa
Hejsan jag har som läxa att lära min hund att städa i skolan går gymnasium med hundinriktning. Och jag har aldrig lärt detta på någon hund innan så jag är helt ofaren.
Tanken är att hunden ska kunna det till 28 maj. Och jag vet verkligen inte hur jag ska göra.
Jag har en toarulle när han duttar på nosen så belönar jag med ett klick och sedan godis. Nu har han fattat att han ska öppna munnen och ha toarullen i munnen. Man han släpper så fort. Det är verkligen en 1 sekund och sen släpper han.
Vill verkligen ha hjälp med detta så är tacksam för alla svar jag kan få! Detta är första gången vi tränar. Jag vill ju att han ska hålla kvar iallfall i några sekunder och sen när jag säger släpp så ska han släppa. Min hund är inte speciellt intresserad av att ha saker i munnen.
Någon som skulle kunna vara snäll och säga hur man kan lära det?
Ha det!
Det skulle mina kortbeningar behöva sig - för just nu är dom mest duktiga på att plocka fram saker
Har sett en videosnutt där dom klickar in detta med bollar av pappersnäsdukar. Först nosa på dom - nästa steg plocka upp dom - nästa steg lämna över och sista steget lämna över fast i form av att släppa ner i låda som är framför ägaren.
Vete tusan om någon här vet vilken vide jag menar ?
Okej tack kan testa för som sagt är helt oerfaren annars får jag väl visa nån utav de andra trix de sa att man kunde lära 
putt