En tanke kring foder :)
Någonting jag har funderat på länge är dessa "rasfoder" ni vet va jag menare, de finns ju speciellt foder till ex, schäfer, rottis, Dalmatin m.m.
Jag skulle veta (för skojjskull!) va ni tycker om detta? Är de bara ett sätt att marknadsföra eller är de faktist så att en schäfer mår bättre av att äta "schäferfoder" än att äta nått annat "rasfoder" ? :)
Personlig åsikt: bluff och båg, att sälja billigt foder dyrare till godtrogna konsumenter.
≧◔◡◔≦
#1 de är min åsikt oxå :)
#2 Jag tror att (har ingen aning då jag inte alls är hajj på detta med foder!) foder för olika storlekar kan vara en helt annan sak eftersom små hundar kan behöva extra av något som dom stora inte bhöver och tvärt om :)
Bullsh*t säger jag! T.ex. såg jag ett foder anpassat till min ras, westien. Det stod att det var anpassat efter westiens ganska vanliga förekommande hudproblem. Men varför inte bara göra ett foder anpassat till hudproblem då?! Löjligt!
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#4 De är precis sånt jag tänkt på, om dom nu utvecklar ett foder för något speciellt, måste man sätta en RAS på det, varför "får" inte alla raser dela på de lixom…
#5 Haha jadu, jag har ingen aning! tack och lov har jag en f.m hund så dom fixar fodret dom! ;)
För att sälja foder till godtrogna/osäkra hundägare, som ju vill sin hunds bästa o gärna betalar lite extra för det.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Bluff och båg. Stort sätt bara storlekarna på matbitarna som skiljer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
och så kan man undra vad som är fel på just dessa raser som behöver väldigt speciella foder ?!
Nix, ger foder utan krusiduller och det har fungerat på mina.
Känns som om alla är väldigt överens i denna fråga! ;)
. Jag har funderat på de fodren som är för olika storlekar också?
.