Utställningen i Örebro
Har ju glömt att skriva om när vi var på boxerspecialen i Örebro! (hur kan man missa ett tillfälle att skryta?)
Prins gick i unghundsklassen och blev 1:a med Ck och en superbedömning!
Sen upp i hanhundkonkurrensen och blev där uttagen till de 7 bästa av cirka 17 stycken. Tyvärr åkte han ut direkt där men jag är intre direkt förvånad då de andra var bland annat multi champ, nordiska camp, internationell champ och svensk champ. Det var en annan som inte var champ o han fick certet. Men visst lovar det gått för framtiden?
På vägen från utställningen, när vi gick upp till bilen springer en uppfödare i fatt mig och ber mig skicka över stamtavla och vill veta mer om hunden :)
Bedömningen:
En hög brindel hane, maskulint huvud med bra käke. utmärkt nosparti och panna.Kraftfull och maskulin nacke och bringa, Korrekt bett. utmärkta muskler och korrekta vinklar. Utmärkt steg från sidan, fortfarande något lös framifrån.
Tyvärr har jag ingen vettig bild från utställningen trots att nya fina kameran var med, men sambon som skulle fota envisades med att sitta kvar på stolen hela dagen o ta korten därifrån :S
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Så roligt! :) Grattis till den fina bedömningen! Och Prins är ju bara så snygg!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Synd bara att det inte blev några bilder. Hade varit roligt att se :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com