Tips på bra Foder, Chihuahua
Hej!
jag ahr en kräsen liten kille på snart 4 år,
och jag undrar lite om jag skulle kunna få tips på bra foder , eller bra kost för småhundar.
Vill testa lite nytt så det inte blir "samma gamla"
tacksam för svar!
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
stora som små har samma behov men små hundar kan ha lite svårt med stora foderkulor. Jag ger taste of the wild och VoH färskfoder mina superkräsna dv.pudlar äter dessa foder med glädje :) Så jag kan varmt rek dessa foder :)
Vad äter han nu för något?
Färskfoder brukar de flesta hundar älska, även under lång tid ;) Tex VoH är dessutom helt spannmålsfritt.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Royalcanin men han hatar det, så jag får ge honom lite av det vi äter och lite foder.. Då godkänner han det. någorlunda iallafall..
3 RC anser jag inte direkt bra foder det är dyrt o innehåller mestadels onödigt för en hund. Om du köper nytt foder så kan jag tipsa dig om att höja statusen direckt på fodret (kan även funkar även på det foder du har nu) låt hunden jobba för maten. Ta med dig fodret ut o belöna via fodret, du kan oxå avluta det hela med att kasta ut fodret o låta han söka efter maten. och gör foderbytet försiktigt sluta dalta med maten erbjud han maten 3 gånger om dagen som den är äter han inte låt han vara hungrig- låter hårt jag vet men det hjälpte min superkräsna hund att äta faktist. Efter suttit med sked o matat henne o daltat i div saker i torrfodret gav jag upp (då åt hon orijen)
Tack!
Ja jag måste bannemig göra det!!
I morgon ska vi ut och hoppa lite.. Då ska jag lämna leversnittarna hemma och fså får han foder istället!! *Hoppas han tar det!!*
5 helt rätt skippa allt annat låt han vara hungrig jag andänder ofta frukosten via belöning :) det är kalas bra tror det har höjt statusen lite på maten för mina iaf :)