Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 2835 ggr
[Sophieeee]
0

Marma Hundtjänst

Hej! Jag undrar bara om det är någon som har varit på Marma Hundtjänst någon gång med sin hund och kan berätta hur det var? :)

Ska dit i sommar och gå ungdomskurs 1, men har tyvärr ingen egen hund.. :)

Michaela-N
0

IsabelleA på iFokus, herdingdogs.blogg.se

[Sophieeee]
0

#1 Tack:)

[IsabelleA]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är jag! Skrattande

Jag gick steg ett förra året och är antagen till steg 2 nu i sommar. Och SOM JAG LÄNGTAR! Oskyldig

Förra året var fantastiskt! Ledarna och instruktörerna var HELT underbara. Vi hade skit kul allihopa tillsammans. Och eftersom att vi bodde tillsammans blev vi alla som en liten familj där alla var välkomna och tillåtna.

Självklart var det ju inte bara "vilda western". Det var även mycket strängt och tiderna var rätt brutala (enligt min mening). Om jag inte minns fel var det upp kl halv 6 eller 6 varje morgon och uppställning kl 7. M90 uniformerna skulle vara på HELA TIDEN och allt skulle vara knäppt och stängt vilket gjorde att det efter ett tag blev (ursäkta språket) förjävligt varmt. Även nätterna i 20-manna tälten var svinkalla då man bara blev tilldelad en sovsäck och ett liggunderlag. De flesta fick använda sin resväska som kudde som förövrigt inte alls får vara stor.

Du kommer nog få låna en hund. Var inte rädd för att kunna korrigera någon annans hund. Du kommer alltså bli tilldelad en hund som du ska ta hand om under denna period. Alltså stå för kvällskiss och kvällsmat samt träning och aktivering vilket gör att du måste ha lätt för att kunna sätta dig in i hur långt tidigare ägare kommit med hunden i träningen och kunna arbeta därifrån.

Ställ gärna frågor om sådana finnes :)

[IsabelleA]
0