Bästa djurförsäkringen?
Halloj, tänkte kolla med er vilket försäkringsbolag som ni tycker är bäst på hundförsäkringar?
Jag fick tipset från min uppfödare att försäkra hos samma bolag som hunden är dolda fel försäkrad i, för att undivika eventuella dispyter mellan bolagen om fel skulle uppstå. Så har jag gjort, har Folksam och är nöjd. Kanske ändrar jag när dold fel försäkringen gått ut.
Livet med två australian shepherds
- https://brukshundarnas.wordpress.com
jaha, tack de ska jag också göra då:P

Jag har Agria och det bästa med dem är att numera så sänks inte den veterinärvårdsersättning hunden kan få när hunden blir gammal (när man behöver det som bäst). Agria är det enda bolag som fungerar så!
Först och främst ska man läsa igenom villkoren för ens egen ras, då det kan skilja massor mellan olika bolag.
Själv föredrar jag Agria, då dom alltid skött sig bra och hade dom bästa villkoren för min förra ras.

Har haft agria i alla år på mina hundar och det har funkat utan probelm alla gånger så känner inget behov idag av att byta :)
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se
Jag har Sveland på mina hundar & katter, tycker att de är bra.
Men jag har funderingar på att byta till IF, men har inte bestämt mig.
Måste jämföra lite och läsa på mer.
Har IF. Bra med den fasta självrisken tycker jag. Har också hört mycket gott om dom.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hmm, hoppas uppfödaren har dolda fel försäkringen på agria, är mest sugen på att teckna där
Jag gillar If där självrisken är fast på 2500kr http://www.if.se/web/se/Privat/Forsakringar/Hund/Pages/oversikt.aspx men jag valde if innan jag skaffa hund, hade hästarna där samt kissarna.
Jag har Agria till båda hundarna och är nöjd med det. Har däremot aldrig haft något annat heller så har inget och jämföra med
Här har vi folksam. Det blev att vi valde folksam eftersom pappa har hemförsäkringen där. Men har även hört mycket gott om dom.
Min nästa hund kommer jag troligen försäkra hos IF då jag gillar den fasta självrisken de har.
Och vi har Gefvert till våra jakthundar.
Jag tror också att det är svårt att säga ett bolag som är bäst, det kan som sagt variera mellan olika raser och sen beror det ju på vad man själv värderar hos en försäkring. Vad jag tycker är bra kanske någon annan tycker är mindre viktigt.
Jag har båda min hundar försäkrade i If, dels för att jag gillar den fasta självrisken och dels för att det fungerade så smidigt när ena hunden skadade sig. Har inte haft något annan försäkringsbolag så jag har inte heller nåt att jämföra med.

#8 Tror inte det spelar roll vad du väljer med tanke på doldafelen. Du kan ju kolla för säkerhets skull, men jag är 80% säker på att bolaget som står för doldafelförsäkringen nöjer sig med att hunden är försäkrad utan avbrott, oavsett bolag. Det skiljer inte så jättemycket i vilkor mellan olika bolag utan det är mest självrisker, premier, självriskperioder och ersättningsnivå som skiljer.
Hmm va svårt allt blev nu :P
När det är dags för hundförsäkring får jag nog rådfråga uppfödaren och ringa runt och kolla med bolagen själv en del :P

Premien kan skilja ganska mycket beroende på ras i de olika bolagen, beroende på hur "dyra" dessa bolags individer har varit. Allt är statestik med försäkringar:)
Vi har Agria, funkar bra tycker jag.
Sen så kan man ju byta bolag utan problem så länge försäkringen inte avbryts utan man måste byta så att den nya försäkringen börjar samma dag som den andra slutar! Jag hade sweland men den var inte så bra som Folksam så vi bytte då våran behöver sjukgymnastik mm hela livet.
Mvh Millan
Riskabelt att byta bolag om hunden varit sjuk eller skadad, för man riskerar då att få restrektionen i nya bolaget för dom sakerna hunden varit sjuk eller skadad i.
Inte om hunden varit försäkrad hela livet utan uppehåll då behandlas man utifrån "där man är" i skadan. Oftast så byter man försäkring efter ett år, å då gäller det ju från det nya försäkringsåret, man kan inte försäkra tex 3månader å betala självrisk och sen få ut alla kostnader och sedan bara byta tvärt under ett försäkringsår :)
Mvh Millan
Låt säga att hunden har fått ett korsband opererat - eller t ex är patellaopererad och ditt f-bolag ersätter det. Du byter bolag och korbandet eller patellan bråkar igen och kanske behöver opereras igen. Då kan det bli så att nya f-bolaget inte vill ersätta pga att skada redan funnits tidigare innan du gick över till deras bolag.
Många är dom som råkat ut för den typen av problem och gått miste om ersättningar.
Jag ahr IF för att de har en fast självrisk samt att de var den enda som täckte allt med tänderna (förutom tandsten). Jag de andra täckte tandskador efter olyckor, men inte tandsjukdomar….
Agria har jag hört flera som fått problem med pga att de har massa undantagskluasuler i sina vilkor vilket gjort att det är massa som försäkringen inte täcker.
#22 Jag har också hört att det är så. Då är det inte bra att byta bolag efteråt i fall det skulle bråka igen.
MVH
Sofie
#23 - tänk så olika det är.
Jag har aldrig haft problem med Agria, utan de har snabbt betalat ut det de ska betala. IF däremot har gjort fulgrejer, så aldrig mer dom för min del.
Agria täcker även tänder - förut som tillägg, men nu i vanliga delen.
Jag har Agria och är nöjd. Fick tillbaka lite mer än hälften av dom nu när hästen blev dålig. Dom täckte även halva kostnaden när vet. drog ut lillans sista mjölktänder :D
MVH
Sofie
Finns ett nytt bolag som heter optimaldjur. Jag är själv väldigt nyfiken på det f-bolaget. har just nu folksam till mina hundar och är nöjd. Hade Agria innan.
Vi kommer ha IF, den verkade bäst för oss iaf.
// Hannah
#28 Du har väl redan fått din valp? :)
#29 Hahah, precis. Jag menade vi har IF :P
// Hannah
#25 vad har ni haft för problem med if?
Vi har aldrig haft något problem och då har vi ändå varit tvugna att uttnyttja försäkringen ett par gånger, för operation och röntgen osv.
Kan varabra att höra andras erfarenheter :)
Man ska aldrig flytta en försäkring om hunden har varit sjuk eller skadad. Det blir en reservation hos nya bolaget!
If har aldrig varit ensamma om att ersätta tandproblem, men hos Agria har tandvård legat som ett tillägg. Man har alltid blivit rekommenderad att teckna det, särskilt på en valp.
Som någon annan skrev så är det viktigt att läsa igenom villkoren. Många jämför priser, men tänker inte på att det är helt olika produkter man jämför. Speciellt viktigt är den högsta ersättningen man kan få ut under ett år och självrisken! (Jag jobbar som ombud för Agria)