Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1360 ggr
Emaljoh4
2

VoH's nya variant "Exklusiv"

Nu har Voh kommit ut med en ny helfodervariant. Nämligen "Exklusiv". Såklart spannmålsfritt.

Innehållet är:

"60 % Nötvom

40 % Hjärta
Lunga
Lever
Fett
Omega-3

Vitaminiserat samt tillsatt benmjöl."

Är det något du skulle kunna tänka dig att ge hunden? Varför, varför inte? Glad

(Torrvärden: 25% fett och 15% protein)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Dosi
0

Det låter som ett finfint foder, synd att min lille blir dålig i magen av VoH :(

Emaljoh4
0

#1 Fodret ska vara bra för hundar med känslig mage. Så kanske värt att göra ett försök iaf? Glad

Dosi
2

Vill inte testa mer olika foder nu, har hoppat runt för mycket känner jag. Han åt valpfodret från VoH i ca 6 månader och fick till slut gulaktig, lös avföring. Nu har vi gått över till Standardt normal och han är fin i magen igen :)

Changrila
0

Jag har redan planerat att köpa det nästa gång det ska köpas VoH ;) Har börjat blanda ut ena hundens torrfoder (Standardt) med VoH. Har inte gillat att (nästan) allt VoH innehåller kyckling och att slippa det nu blir tokbra.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Emaljoh4
0

#4 Varför gillar du inte det? Om jag får fråga Glad *Kul att höra andras åsikter kring deetta fodermärke*

Changrila
2

Jag undviker alltid kyckling och ägg i foder, av den enkla anledningen att kycklingindustrin är den i mina ögon absolut vidrigaste djurindustrin som finns (tätt följd av hur man behandlar grisar). Istället för att ge dem foder med kyckling/ägg så ger jag dem ekologiska ägg på maten då och då.

---------

LLLINN
0

#6 Intressant, så har jag aldrig tänkt! Nog för att jag gärna skulle bli vegeterian för djurens och miljöns skull, men jag har aldrig kopplat det till vad som finns i min vovves vad. Värt att ta sig en funderare iallafall Glad

#0 Jag ger min hund VoH (varierar med lax, kyckling och vom) och kommer nog köpa ett par korvar av denna nya nästa gång jag shoppar mat! Verkar ju helt ultimat ju Skrattande

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Changrila
2

Jag är inte någon som propsar på att alla ska vara vegetarianer eller så, men vissa saker kan man göra som är väldigt enkla ändå. Tex välja kött från ko istället för griskött (kor behandlas oftast bättre än grisar) och då även välja ekologiskt/kravmärkt och såklart svenskproducerat.

När det gäller höns så kan man känna sig säker på att ekologiska höns får tillgång till utevistelse, något som inte vanliga hönor får. Dessutom kan det vara bra att veta att det är bland "frigående inomhus" som det är högst dödlighet bland hönsen, troligtvis pga att det är så extremt trångt och hönorna tvingas gå på varandra, det är usel luft i utrymmena osv.

Är det lätt att göra sådana val när det gäller hund och inte bara när det gäller sin egna mat så tycker jag att det absolut kan vara värt det :)

(TS, sorry för OT)

---------

Vattnadal
0

Vi fyllde tyvärr frysarna i början av veckan, så vi hann aldrig få hem den här nyheten. Men nästa leverans ska vi ta hem av denna. Vi har flera kunder som gärna växlar mellan olika varianter av V&H, samt en del kunder med hundar som är allergiska mot kyckling.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Michaela-N
0

Jag är nöjd med nr 25 med lax, ser ingen anledning att byta för tillfället :)

Michaela-N
0

Hittar inget om detta foder när jag googlar, inte ens på hemsidan…

LLLINN
0

#11 Va vad konstigt Förvånad? Vart har TS hittat fodret då?

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Vattnadal
0

Det är nog så nytt att de inte fått upp det på hemsidan än. Vi är återförsäljare, och fick ett mejl om det nu på eftermiddagen. Vet att de har någon som sköter sidan åt dem, så det kanske tar ett tag innan det kommer upp där.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Belethien
1

Ägg från ekologisk produktion är inte heller särskilt vackert. Ihopträngda höns som mår dåligt, är sönderplockade och har problem med fothälsa (sett det själv nämligen genom min utbildning). Höns trivs tyvärr inte i installationer större än ca. 20 st och i produktion klämmer man in cirka 150 st i en väldigt liten yta. Och det betyder att det blir mycket aggressionsyttringar, högt parasitangrepp och dålig hygien överlag.

Jag undviker ägg överlag om inte jag köpt från vänner som har egen äggproduktion hemma. Klart att det är bättre att köpa från ekologiskt än konventionell men jag tror faktiskt inte att en god äggproduktion någonsin kommer att gå hand i hand med lyckliga höns. Gris och ko mår kanoners i ekologiskt däremot!

Hälsningar,

Dijana

Kennel Lovestain

Changrila
0

#11 och #12
Det står även om det på VoHs facebooksida :)

---------

russin
0

Fortsätter med vanliga VoH då jag vill ha riktiga malda ben (magarna fungerar bättre på mina då) - men kan tänka mig komplettera lite med detta. Tyvärr fetare än vad jag trodde, så det blir nog inte så ofta jag ger av detGlad

[Zipzee]
0

Min hund äter i dagsläget varianten med lax och funkar jättebra på det. Kan tänka mig att ge den här nya "Exklusiv" någon gång ibland när det ska vara extra gott :)