Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 810 ggr
Magdalenaa
0

Agilityträning! kritik tack ;)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dagens träning! 
Min handling är usel, jag vet! Måste bli bättre på den :)

Men ge gärna kritik och tips :D

[[pimey]]
0

Tycker det ser väldigt bra ut! ni har ett bra samarbete och hon har verkligen 100% fokus på dig på banan :) kan hålla med om din handling kan bättras lite men det är en enkel justering :)

LLLINN
1

Det ser ju jättebra ut! Blir skitavundsjuk, önskar att min hund tyckte om agility Tungan ute

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Magdalenaa
0

#1, Tack så mycket :) Vi ska kvala in till doggycup snart och göra debut i agilityklass 2. Saknar en pinne i Ho1.

Ps. det är en hane ;) hah!

Jo min handling är usel, men är "självlärd" av youtube, ska gå kurs så fort det kommer en lämplig sådan.

#2,Tack så mycket :) Vi har tränat i nu ca 1 års tid. Det gör den med rätt motivation, min jycke går bara på bollar vid träning. Godis ibland. Men inte ofta :) Gäller att göra träningen till en lek också ;D

[[pimey]]
0

haha oj förlåt var säker på att det var en tik :P

Magdalenaa
0

#4 Du är inte ensam om de må ja säga ;)

Magdalenaa
0

putt….

[Ronon-m]
0

Tycker det ser kanon ut! Jag kan inte speciellt mycket om agility men jag blir riktigt glad av att de filmen! Kanon samarbete och hunden har verkligen riktigt roligt! Tummen upp Glad

PetraKarin
0

Jag tycker att ni är superduktiga och din handling är absolut inte usel, ni gör ju en del svåra moves, "fel" tunnelingång, lite vävning (heter det så?) bland annat.

Men en handlingskurs skulle säkert vara super, se då bara till att ni går kurs för någon som verkligen är bra på just handlingskurser så att ni får ut någt av kursen. Vart bor ni?
Distanskurs för t.ex. Silvia Trkman kanske skulle vara något om du inte får till kurs för någon instruktör du vill?

sagaindia
0

Du är ju jätteduktig! Och din hund är Kyss! Ni kommer att gå långt!

Maja2
0

Var menar du Ts att din handling är usel?

Magdalenaa
0

#7, Tack så mycket :) 

#8, vävningar har jag aldrig hört, vilka hinder menar du att vi gör dem ? :)

Jo jag är sugen på en handlingskurs nu så fort som möjligt. Jag bor i norrbotten, Boden för att vara mer exakt. 

#9, aw tack så mycket :)

#10, I klippet på första "banan" tycker jag att handlingen på dessa hinder måste förbättras!

På hinder nr3, hade jag velat ha en tydligare vänsterhand innan jag bytte till höger
På hinder nr4, Effektivare framförbyte.
På hinder nr7, efter "runtskicket" skulle jag ha mött han med vänster hand. 

Vad jag kom på just nu på den banan.

"Bana nummer två" 
På hinder nr3, hade jag velat ha en tydligare vänsterhand innan jag bytte till höger.
På hinder nr8 ( det efter slalomet) Skulle jag ha viljat vara mer tydligare med handen, ser bara allmänt konstigt ut..

Maja2
0

#11 Japp, då ser du allt själv, och behöver inte andras omdömen :) Bra jobbat!!

JLNordin
0

Jag tyckte det såg bra ut, och handligen är väl inte usel?

Magdalenaa
0

#12, ville ha omdömen på annat :) När jag redan kommenterat min handling. 

#13, asså usel är den väl inte riktigt, kanske inte rätt ord. Men den är inte bra! Har skrivit i ovanstående vars den brast.

Maja2
0

#14, HUNDEN verkar ju fatta allt, så det sitter nog i Dig hur bra det ska gå, så ser jag det. Finns inte så mycket annat :)

Magdalenaa
0

#15, kan stämma ganska bra, allt sitter i mig! Vinnarskalle och det är endast vinst som "räknas" :)

sagaindia
0

Men kalla inte din handling för usel för det är den inte. Sedan finns det självklart saker som kan förbättras, så är det alltid!

PetraKarin
0

#11 Jag tänker på hinder 7-9, eller det kanske är threadling man säger?

Jag har precis börjat träna grunder men läser, lyssnar och tittar på klipp så mycket jag kan. Det finns ju en del att lära sig så jag blandar ihop en del ;)