Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 5332 ggr
Peppe
2

Hur mycket mat?

Hur mycket käk får din hund?

Hur gammal är den?

Hur många gånger/ dag?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Maddepadde
0

Min hund är 3 år. Hon får 3 - 3,5 dl mat 2 ggr / dagen.

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Tezza
0

Alla 3 får 2 dl torrfoder på morgonen och sen får Milian 250 g, Rocky 200 g och Pettro 160 g Fodax (färskfoder) på kvällen.

Karmatarerskanise
0

Hades får 5-6 dl om dagen.

Peppe
0

kan ju lägga till frågan: Hur stor är den? XD

har ju lite betydelse om det är en Chihuahua eller GD =)

SaraC
0

Eros är 9 år, 40 cm hög och ska äta ca 3 dl om dagen. Men han får ca den mängden upphälld 1 gång om dagen och så får han äta när han vill. Han har fri tillgång på sin dagsranson med andra ord.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

Ecko får 5 dl mat om dagen uppdelat på två gånger.

Ecko är 1½ år, fyller 2 år i september.

Har inte mätt eller vägt honom på ett tag nu. Men sist var han väl ungefär 51cm hög och vägde 28kg(har säkert ökat nu)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Misimurf
0

Elvira får ca 3 dl torrfoder fördelat på två gånger om dagen. Dessutom får hon en "gottispinne" till kvällen. Har beräknat hennes mat så hon ska kunna få den varje kväll.

Elvira väger 10-12kg och är 4år

Karmatarerskanise
0

Hades väger 35 kg och är 16 mån

gejsa
0

Mina hundar är 5½ år gamla. Olika stora fast dom är syskon. Det är hanne och tik. Tiken får lite mindre. Men jag minns inte hur mycket det är. Utan jag har mätt och vägt det för länge sedan och skaffat mig en skål som är precis som ett mått.

Dom får någon skiva ost med smör på till frukost. Eftersom jag själv äter en speciell kost med ost och smör bl a. :)

På eftermiddagen vid ca 15 tiden får dom sin mat med lite matrester i och varsin skål med mjölk. Ja, mjölk tål mina hundar eftersom dom fått det sedan dom var valpar.

Vid 18 tiden är det en skål med filmjölk och två små tuggben som dom (när det är fint väder ute) vill gå ut och tugga upp på gräsmattan.

Hundar är ju vanedjur. Så börjar man med en sak får man fortsätta. hihi

Men valpen (som jag ska hämta nästa vecka) ska ju ha mat två kanske tre ggr i början.

SparklingTindra
0

Tindra är en 41 cm hög shetland sheepdog och väger 12 kg. Hon får 2 dl foder om dagen uppdelat på 2 mål.

Enya är en 12 veckor gammal shetland sheepdog (som troligast kommer att bli i samma storlek som Tindra) och ska egentligen äta ca 380 gram foder om dagen enligt fodertabellen på valpfoderpåsen men hon får i sig 1-2 decilitermått om dagen vilket inte ens är hälften. Men då är hon mager som ett spöke också. =P

fettmedkevlar
0

Valpen jag har fåt 2,5dl mat tre gånger om dagen. Hanen får 6,5dl, äldsta tiken får också 6.5dl och "mellan" tiken får 5dl.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

KindredCold
0

Min ena hund får 6 delat på två.
Alltså 3 dl på morgonen och 3 dl på kvällen.

Min andra hund får en liter torrfoder om dagen uppdelat på två.
5 dl på morgon, och 5 dl på kvällen.

Tuff
0

När vi får hem våran valp ska han ha fyra gånger om dagen.

Tina-A
0

Oliver får ca 1½ - 2dl mat om dagen uppdelat på 3 mål. 16v

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

AnneN
0

Velvet är 2 år och får 1½dl, 2ggr/dygn

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Elna
0

Nagli, 9 år, får 3 dl två ggr om dan ;)

JenniferFahlander
0

Hej satt o kolla på de gamla inlägget här.. hur mycket mat ni ger hundarna osv..

Ja ger min Schäfer o husky ca 2 liter dagligen.. men då är vi ute i stort sätt hela dagen o springer,cyklar o går med dom.

O när min Schäfer bodde på pensionat då fick han också 2 liter om dan.. då vart jag riktigt chockad.. Men nu är de inte så stor mängd endå tycker jag :)

Satum
1

Mogge 4,8kg drygt 13månader: 2,5dl torrfoder uppdelat på 3 mål. Utöver det får han iblan äggula och rå köttfärs som mellis eller i maten. Men torrfodret är alltid detsamma.

Uno 1,9kg drygt 8veckor: ca 2-2,5dl torrfoder uppdelat på 5mål.

Satum
0

Jaha, oj vilken gammal tråd! *fniss* Men skulle vara kul och fler fyllde på, intressant och se!

JenniferFahlander
0

Ja eller hur :) hihi

sofiek90
0

Schäfern får ca 400g/dag delat på 2 mål, tibben får 150g/dag delat på 2 mål.

scähfern är snart 4 år, väger 33,6kg och är ca 62 cm hög. Tibben är 2 år och väger 5,5kg. Hon är väl 30cm hög eller så, har inte mätt henne på länge. Tikar båda två.

MVH

Sofie

Peppe
1

Det var allt en gammal tråd ni hittade. När den gjordes hade jag inte ens fått hem min lilla hund, han var bara 5 veckor då.

Nu är han som ni kan räkna ut snart 4 år, och en liten tjocki ^^ optimalvikt är 26.5-27 kg, en rätt stor finsk lapphund. För 1 månad sen vägde han 28.5 istället efter ett foderbyte som orsakade viktökning. Nu har jag justerat fodret lite och tror att han väger 28 jämnt för tillfället. Han får 1,5 dl på morgonen och 3 dl på kvällen, och lite matrester och sådant de flesta dagarna.

Har en valp nu också som min första är pappa till. denna kommer bli minst lika stor som pappan men är betydligt mer svårfödd. Vi är glada om vi får i honom 6 dl om dagen, fördelat på 3 mål. Vägde 10.5 för 1 månad sen, har vuxit en hel del sen dess. Är 4 månader och snart lika hög som pappa, men i tunnaste laget.

Qepta
1

Min hanhund på snart 14 månader får 6 dl. 2 dl på morgon, 4dl på kvällen. Dock äter han väldigt dåligt och lämnar kvar mycket mat.

Han är väldigt smal, troligtvis beror det på att han är stressad av alla löptikar. Sen så är han i trotsåldern så förhoppningsvis äter han upp sig lite.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Ronon-m]
0

Indra, schäfertik på 11 månader.

Hon får ca 3-3½ dl två gånger om dagen. Alltså ca 6 dl per dag.

Ozzi, blandras mellan powderpuff och Pudel på 4 år.

Han får en bravo färskfoderburgare på morgonen och vår mat på kvällen. Han äter två gånger per dag.

vallhund
0

Hur stor mängd torrfoder en hund äter är beroende på fodrets näringsinnehåll, man kan inte jämföra mängden Doggy med mängden Standardt t ex.

# 23

Hundar kan inte trotsa, deras kognitiva förmåga är inte kapabelt till det.

Min hund äter ca 700 gr animaliskt protein + ben + ca 2 dl Difro varje dag, väger ca 20 kg o är 4 år gammal.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

NathalieT
0

Pelle, lagotto romagnolo 2 år väger 19 kg och äter 6 dl Royal canin varje dag :)

Qepta
0

#25 Inom kaninvärlden heter det trotsålder/tonåren.

Han har hamnat i "tonåren" om det heter så i hundvärlden.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Noa-Nisse
0

Jag räknar på bara torrfoder (hon får hälften torrisar ovh hälften färskfoder)

5 dl 3 gånger om dagen, alltså 15 dl om dagen.

det är en grand danois tik på lite mer än 2 år.

Medarbetare på Hundar.ifokus

Michaela-N
0

60g Vom og hundemat fördelat på två måltider. När vi tränar blir det hälften av mängden.

Anibaz
0

Min tik på 34 kg äter 5 dl om dagen uppdelat på två gånger.

Min hane på 30 kg äter 7-8 dl om dagen uppdelat på två gånger.

vallhund
0

# 30

Eftersom du inte anger om det är Doggy, Taste of the wild eller K9 Natural/valfritt så säger ditt svar ingenting.

Anibaz
1

#31 Det var inte ens det som var frågan, varför ska du vara så förbannat störig hela tiden?

Läs inläggen ordentligt istället.

JenniferFahlander
0

det står inte ens om man kollar på den som gjort inlägget att hon frågar hur mycke mat ålder på hunden o hur många ggr.

Hon fråga aldrig vad för sorts mat. :)

vallhund
1

# 32

Jag läser inläggen, gör du?

Mängden mat är oväsäntlig om man inte vet näringsinnehållet.

sofiek90
3

TS frågar inte efter vilket märke hundarna får mat av, TS frågar efter mängd mat samt ålder och storlek på hund,

MVH

Sofie

Anibaz
3

#34 Tydligen gör du inte det, läs om och läs rätt. Exakt vart frågar TS om vilket sorts foder hundarna äter? Hur många andra har skrivit vilket foder? Visa det så kan jag med glädje berätta vilket foder mina hundar äter, men det är väl oväsentligt när det inte är det TS undrar över.

Peppe
1

Anledningen till att jag inte tar upp fodersort är att det blir ett jäkla härj varje gång alla ska påpeka vilket dåligt foder någon annan ger. Men det blev det visst nu ändå Cool

sofiek90
0

#37 Tyckte det var bra tänkt :D

MVH

Sofie

Fridaaaa
0

Lillan får ca 500 gram/dag :) Får 2 gånger/dag (250 gram per måltid)
Hon är 4½ år gammal sankt bernhardstik.
Ger Carrier.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Changrila
0

19,5kg saluki som är 4år får 3dl torrfoder per dag.

20kg saluki som är 11år får 4-5dl torrfoder per dag.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

amela87
0

Ruby får mellan 2 - 3 dl torrfoder per dag.
Dvs morgon och kväll uppdelat i 1 - 1½ dl per måltid.

Ras - Cavalier king charles spaniel.

Ålder - 1år och 4 månader.

Vikt -  6kg.

Björnidet
0

Titta på min Avatar, tycker ni att jag ser mager ut eller tjock? Jag äter det husse eller matte ger mig men det är klart visst är det gott med en korvbit då och då dessutom.

Jag väger vad jag väger och mår myyycket bra. Äter hundfoder och husmanskost som hundar gjorde förr.

Orkar? ja husse tycker att jag orkar alldeles för mycket.

Hälsningar Zacko

[Star-Di]
0

Lapsk vallhund på 7 år äter ungefär 4 dl om dagen.