Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 903 ggr
jonnson
0

Aktiveringstips vid konvalecens

Milo har, som vissa kanske läst, fått diskråck. Veterinären ordinerade konservativ behandling - vilket innebär vila i 3-6 veckor och smärtstillande och antiinflammatorisk medicin. Så för Milos del innbär det nu att han helst ska ligga i bur (han får ligga i soffan om man övervakar honom), får inte springa, inte hoppa upp eller ner från saker, inte gå i trappor, bara gå korta koppelpromenader (ett varv runt huset) på jämt underlag. Med andra ord är Milo sådär nöjd med tillvaron just nu, eftersom han är van vid att få gå åtminstone en milslång promenad om dagen, med massa bus och lek och diverse olika aktivering i form av klickerträning, lydnadsträning, lite agility och sådär.

Så min fråga är nu, har ni något tips på hur jag kan aktivera honom på ett lugnt sätt, så han ändå får tänka och "arbeta" lite, men som samtidigt håller sig till veterinärens ordinationer? Lär få en hund som blir otrolig olycklig, eller klättrar på väggarna inom kort annars..

För övrigt, så håller jag på att starta upp en blogg som i första hand handlar om Milos diskbråck och hans rehabträning längre fram. Men det kommer även tas upp en del olika andra ämnen och blir det debatter kring det är det bara kul. Så, om någon skulle vara intresserad av att läsa, så får ni gärna kika in där. Men som sagt, den är bara under uppstart än så länge, men kommer komma igång bättre efter påskhelgen.
http://norrmalmsvovve.blogg.se

Linnea
0

Du kanske kan lägga korta spår ute? Så promenaderna blir sök? Då får han jobba lite med nosen också men han kan ändå gå långsamt. Kan funka inne med.

Skynda långsamt så går det fortare.