varför gör min hund så?
Hej. jag har stött på ett problem med min hund sen jag träffade en kille för en månad sen så har min hund senaste veckan betett sig underligt. Innan så var hugo som vanligt, glad osv. denna killen har också hund så båda hundarna kom överens och lekte osv.Men för drygt en vecka sen så passade min kille båda hundarna för jag skulle jobba och allt gick bra tills han lekte med min hund och hugo bet honom vid nästippen rätt så rejält… det kom som en chock för mig då hugo aldrig gjort så innan.
Sen dess har hugo varit lite underlig när han är med min kille. Mormor har haft hugo ett par dagar och vi hämtade honom idag då sprang hugo glatt fram till både min kille och hans hund, men sen efter ca en timme så tyr han sig till mig.
Min kille var ute förrut med båda hundarna och hugo totalvägrade gå med honom men sen tillslut gick det och förrut när jag och hugo skulle följa min kille o hans hund till bilen hade hugo svansen nere.. han är en papillon så har alltid svansen uppe annars.. då ropade jag hugo och å tog han upp svansen sen när min kille sa samma sak tog hugo ner svansen… och efter vi sa hejdå till dom var hugo jätte glad för att få vara ensam med mig.
vad beror detta på? tips på lösning?
Nämen, har du också en papillon som heter Hugo? :) vilket sammanträffande! Kan bitolyckan ha att göra med hans beteende? Kanske fick han en "smäll" tillbaka när han bet till? Det kan ha fått problemet att uppstå.
Jag det låter som att han verkar vara orolig med din kille + hans hund. En fråga var han hemma hos honom när han var hundvakt? Tror det kan vara orsaken trygg hemma men otrygg i den andres hundens hem det är inte ovanligt. Han var kanske spänd o din pojkvän ville leka o det ville inte han? Ren olycka, är han glad annars med honom hemma hos dig så tror jag detta kommer släppa. har ni provat att han är hemma hos dig själv med din hund bara en liten stund han behöver inte tvinga honom till leka eller vara med han utan helt enkelt vara "normal" se på tvn.
ja det är ett sammanträffande=) vilka färger har din? jag frågade min kille nu o han säger att han drog undan huvudet men gjorde inget på honom för det var ju hans egna fel att han bet till.
#4. Vi bor ihop!:) men detta har kommit nu för bara en vecka sen hugos beteende mot min kille när han var hemma själv med dom…
nu kom han hem och hans hund sprang fram o hugo o hon h'älsade glatt.. sen hoppade han upp o la sig brevid mig min kille kom in och sa hej hugo han drog bak öronen.. o min kille sträckte fram handen å han pussade försiktigt.. nu är min kille på toa o han har blicken dit..hela tiden
aha ni är sambos. låter ju lite som att han inte är helt säker på din sambo. Hoppas du får många tips av andra :)
Något gör ju att din hund är tveksam mot din kille. Försök att få dom att umgås lite mer och göra lite roliga saker :)
Be din kille att ge din hund mat när de är dags för det, muta med godis och försöka bygga upp en relation :) Han kan träna små korta stunder med Hugo med lätta saker han kan, som sitt/ligg och ge beröm. Han ska nog inte överdriva i berömmet och bli "för glad". Då kanske Hugo blir skrämd av det. Utan se till att det går lugnt och fint till! :)
Mvh Jenna
tack för tipset:) ska genast börja lite lätt imorgon. :)
Hoppas att han snart vänjer sig! :) De är ju vanligt att de blir lite avundsjuka och sånt när man flyttar ihop med någon eller familjen liksom blir utökad.
Jätte söta dom är iaf! 
Mvh Jenna
ja det får klanske ta lite tid:) jag får låta dom två lära känna varandra lite bättre. Hugo släpper inte in vem som helst han kan vara lite svår med det precis som sin matte;)
dom tackar och bugar!
#3 Hehe, OT, men han är inte helt renrasig (ser dock ut som en renrasig pappis), är i alla fall svart/brun större delen utav huvudet och vit på kroppen med några fläckar :) Finns bilder på min blogg www.mnordlin.wordpress.com
aha ja trodde först när ja läste att du menade att min inte var renrasig.. ja ba wtf! haha!:)
söt han är!