Ras vs Försäkring
Kan ni inte skriva ut vilken ras/raser/blandraser ni har och vilket försäkrngsbolag samt var ni bor och vad det kostar månadsvis?
kan vara ganska intressant då jag tror det skiftar väldigt mycket!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har en Grand Danois på 1 år som är försäkrad i IF. Jag bor i Skåne och det kostar ca 400 kr i månaden.
dyrt/billigt?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har en halvårs boxer som är försäkrad i IF, enbart fast självrisk.
Jag betalar cirka 370 kr i månaden och bor i Linköping.
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Isländsk Fårhund 3 år betalar jag detta försäkringsår 1884 kr. I månaden 157 kr/mån. Är försäkrad i Folksam och bor i Skåne.
Har två blandraser försäkrade i Folksam.
Betalar 1360 (á 114/månaden) x2
Bor i Tierp. (Uppland)
Ena hunden är 5 år och den andra är 4år.
När vi hade rottweilers, försäkrade i samma bolag kostade det 2966/året för tiken och 3296/år för hanen. Då bodde vi i Uppsala.
Jag har en blandras gråhund/wachtel och betalar ca 120kr i månaden för hans försäkringar. Han är försäkrad i Dina Försäkringar Mälardalen. Jag bor i Västerås.
Försäkrade min Japanska Spets i september hos IF och betalade årskostnad på 1989kr eller liknande.
Tycker IF är jättebra då de har en fast självrisk :)
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
shetland sheepdog tik på 1 år , har henne i folksam kostar 1600 /år
Sheltie-tik på 15 månader. Försäkrad i Agria. Kostar 238 kr i månaden.. I det ingår veterinärvård (50 000 kr) och livförsäkring eller vad det nu heter.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Har en dvärg pinscher hane på 10 månader. Försäkrad i Agria. 175 kr i månaden. Veterinärdvård, tand, medicin och rehab ingår. Han ingen livförsäkring på honom. Bor i Kalmar

Amstaff tik, 3 år i mars.
Bor i Malmö
Försäkrad hos Agria
Fram tills nu har jag betalat 460:-/månad men har nu fått rabatt för skadefria år så nu betalar jag 360:-/månad.
Puttar denna lite för tyckte den var intressant.
Har båda mina hundar i Sveland med samma villkor.
Bor i norra skåne.
Finsk lapphund 4 år gammal, 1445/år
Amstaff (men utan papper.. Ändå reggad som amstaff) 2 år gammal, 2433/år
Mvh Jenna
Av nyfikenhet, så snälla läs det rätt. 
Om något skulle hända din "amstaff", täcker försäkringen verkligen vården då? Eller kan det räknas som försäkringsbedrägeri och du står helt utan försäkringsskydd?
Jag hoppas du inte tar illa upp, men blev lite intresserad av vad som händer om man registrerat en blandras som en annan ras. Är inte det att ge falska uppgifter och kan bryta försäkringsavtalet?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#12 När jag gjorde försäkringen på henne så sa jag att de var en amstaffblandning och att jag inte har några papper på henne
Eftersom hon är reggad som blandras i jbv.
Så vet faktiskt inte :/ Men har hela tiden varit ute efter att kanske byta försäkringsbolag, så inte riktigt tagit tag i de ordentligt.
Mvh Jenna
Hunden har inte kommit än men jag vet hur mycket det kommer kosta :)
230-300 kr/mån (olika försäkringsborlag)
Alla har livförsäkring på 20 000kr och täcker 40 000-50 000kr.
Den dyraste är IF med fast självrisk, de billigaste är
Agria(täcker tänder,medicin och rehab) och Sveland.(täcker tänder)
Ras:Pomeranian
Skumt 
Men jag ska inte vara mer OT nu. Blev bara så nyfiken 
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag har en Cavalier king charles spaniel tik, på 1 år som är försäkrad hos Folksam.
Bor i Göteborg och betalar 150 kr i månadern (dock får jag lite rabatt då jag även har min hemförsäkring hos dom)
För Moa blandras amstaff 161kr/mån folksam bor i gbg
För min schäfer reggad i skk 254kr/månaden.
totalt ca 418kr (la på nåra extra kr) i månaden
För Arach, Tervueren försäkrad i Folksam 198 kr/månad
För Smilla, Aussie försäkrad i IF 49 kr/månad
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Fick häromdagen försäkringsbrevet för en av hundarna, Kelly, blandras 5 år Har IF och betalar 1200 kr per år. Bara veterinärvård, fast självrisk.
Evi, staffordshire bullterrier SKK reg, IF Stora hund med fast självrisk (inkl liv+avel): 326kr/mån
Grim, staffordshire bullterrier SKK reg, IF Stora hund med fast självrisk (inkl liv): 326kr/mån

har en dallishane på 8 år kostar 172 kr i månaden och en jrttik på 16 veckor som kostar likamycket. har agria och sveland
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Har en Kooikerhondje på 3 år. Vi bor i Göteborg och har Agria. Betalar 2200/år

Vi har en Leonberger-tik på 7 månader och på hon betalar vi
284:- i månaden på Storhunds försäkring, vi har IF som försäkringsbolag och vi bor i Borlänge - Dalarna.
Mops hane 7 månader, 1900:-/försäkringsår i Agria. bor i västragötaland.
För Liam, finsk lapphund 5 månader: 137 kr/mån
för junior, eurasier 4 år, är kostanden runt 150- 160 om jag inte minns fel..
Bor en bit utanför köping :)