Bilder på Busan
Har fått flera efterfrågningar om bilder på Busan. Så här kommer några nytagna foton på min obstinata dam. ;-O
Inget var så där jättebra. och de flesta åkte jag med på så de kan jag inte visa. Hon liksom vägrade vara med utan skulle krypa upp i knät på mig bara. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

GRATTIS ÅSA! Du fick fingrarna ur ändan tillslut! *fniss*
Guud vad fin hon är! Och det syns verkligen att hon har gått upp i vikt :D
Jag tror jag blev kär..
/Jack

haha, ja jag vågade inte låta bli att fota henne efter din order. ;-)
Skojigt att du tycker det syns att hon gått upp i vikt. Halsbandet hon har på sig måste vi köpa ett nytt av i slutet av månaden. Men jaja, det höll en månad i alla fall :-)
Får se de hade likadant halsband i lila också så kanske blir det ett sådant nästa gång. ;-)
Audiatur et altera pars

Hihi, det är bra det att du lyder mig ;) Kanske ska be dig komma och tvätta min takhöga tvätt. Jomen det syns faktiskt att hon har gått upp i vikt om man kollar med dom äldre bilderna på henne. Hihi, det kanske är lika att köpa ett i XXL redan i början? ;) Ne skämt åsido, köp istället något billigare halsband tills hon har växt klart. För nomehalsband brukar inte vara så billiga. Iallafall inte här i Kiruna. Är det ett Björkis halsband hon har?
men va söt, hon ser större ut;) e hon fortfarande lika besvärlig?
åhh så fin hon e.. jag tycker också hon ser ut att ha fått lite mer hull, om man gämför den första bilden man såg på henne när hon o Sacko sprang bredvid varandra.. hon är verkligen fin din lilla tjej =)

#5: Japp det är ett Björkis halsband hon har.Tänke köp ett likadant nästa gång med så att hon har ett billigt halsband under tiden hon växer. Får väl sälja de andra som hon växer ur sen på tradera eller något. ;-)
#6: Skoj att du tycker det. Ja, hon är lika besvärlig fortfarande. Det är tur att hon är snäll i alla fall ;-)
#7: Ja, jag tänkte aldrig på att hon gått upp speciellt mycket förns jag kom på att det snart är dax att byta ut det nya halsbandet. ;-)
Audiatur et altera pars
Jättefin är hon! :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tackar så mycket. Passar på att låna datorn när matte smet och hämtade kaffe.
Skoj att ni tycker jag är fin. Även om matte brukar säga att det är tur jag är snäll annars hade jag åkt ut. Jag tycker personligen det låter konstigt. jag åker ju ut här flera gånger om dagen. Hmm, tror ärligt talat att min nya matte inte är så bra på språket. Men jag försöker ha överseende med henne.
/ Voff Voff Busan
Audiatur et altera pars

Hur stor är hon nu runt halsen? Jag har en HEL DEL halsband som bara ligger och skräpar.

hmm, ingen aning. Men jag kan mäta henne. ;-)
Men jag är ute efter ett mjukt halsband som hon kan ha inne så vi kan hugga tag i henne när hon flyger på någon av ungarna.
Audiatur et altera pars

Mjo, men jag har både mjuka och hårda. Stryp, halvstryp, läder, tyg, utställning osv..

Okej, jag ska mäta henne. NU. Annars glömmer jag ;-)
Audiatur et altera pars

Hihi, bra det :)

45 cm är hon i halsen nu. ;-)
Audiatur et altera pars
Va söt hon var….Sacko måste vara dökär i den "snälla" Busan =)

Tackar Lotta. Fast dökär kan jag nog inte säga att han är. hihi
Fast hon är ju snäll i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars
bra att hon är snäll =D hehe

Åsa, har du msn? Isf, lägg till mig.. EmmaWikstr_m@hotmail.com

#20: Okej, jag ska byta dator och fixa detta. ;-)
Audiatur et altera pars

Va fin hon är lilla Busan.

Tackar kerstin.
Audiatur et altera pars
Stackars Sackogubben inte lätt att ha en ung gobit i huset…och som dessutom är så snäll *ASG*
hon har ett vackert ansikte. Sover hon med dig?

Men Lotta hon är snäll. Och det är tur det ;-)
Nej hon sover inte med mig. Hon sover i sin säng eller nedanför min säng varje natt. Men hon tycker om att ligga och gosa med mig på dagarna. ;-)
Och visst har hon ett vackert ansikte. Otroligt vackert faktiskt.
Audiatur et altera pars
ja verkligen:) Man ser att hon är en tjej på ansiktet, mkt feminimt. Hur r hon när hon träffar andra hundar?
*ASG* Det där kommer du få äta i alla tider =))

Helena hon är jättebra när hon träffar andra hundar. Men jag bor ju i nojjigheternas mecka så här tror alla att hon kommer äta upp både barnen och hundarna på gatan. Hon är ju en kamphund.
Men Lotta allt är Saras fel. Det började med att vi försvarade alla hennes dumheter med: Men hon är ju snäll i alla fall. Sedan när jag skulle skriva här och berätta om henne. Ja då sitter den knäppisen bredvid, me hon är ju snäll i alla fall. hihi
Så ja, det är hennes nya varumärke; Hon är ju snäll i alla fall.
Likaså som jag sa om Bonita; Hon är ju snygg i alla fall :-)
Audiatur et altera pars
jasså dem tror att busan är en kamphund*asg*:) Men får hon gå lös? Jag kom ihåg när jag gick i koppel med henne och de va svårt:P
Hon har ett extremt fint huvud. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#30: Hon får vara lös kortare stunder på tomten nu. Vet inte riktigt hur hon skulle reagera om det kom en annan hund utanför tomten nämligen. Vi ska testa det med kompisens collie någon dag dock. ;-)
Så när jag vet bättre så får jag se hur vi går vidare med den delen.
Hon är dock ofta lös i skogen med mig eller gubben.
Men vi tränar mycket på koppel promenader och numera är det inte alls så jobbigt att gå med henne kopplad. Hon börjar lära sig att det är trevligare att gå lungt med mig än att få stå still med en tråkig matte. ;-)
#31: Ja det tycker jag med att hon är.
Om ni kollar på denna bild så ser man huvudet väldigt tydligt.
Audiatur et altera pars
oh så fin hon är. krafitgt huvud =) när hon fått mer hull o muskler kommer d nog bli en kraftig o fin dam.. =)
Va vacker hon är, och hon ser så snäll ut:) Hon tycker om dig va?
En riktig mattegris, kan jag förstå!

#33: Hoppas på att hon blir kraftigare i kroppen med tiden .
#34: Ja jag tror hon tycker om mig. Jag är den som ger henne mat och går med henne så det gör väl att jag automatiskt hamnar på en bättre plats hos henne. Men det är också jag som korrigerar hennes fel beteenden. Så det inverkar med. ;-) Men ja, jag tror hon gillar mig. Hon har dock så svårt att visa ömhet utan att bitas.
#35: Hon börjar nog bli i alla fall. Försöker tänka mig för så att hon inte blir allt för mammig av sig.
Audiatur et altera pars
Hon är skitsöt donnan…vi ska ta oss ut nått framöver så vi får träffa henne =))

Japp det tycker jag att ni ska. Hon är ju snäll i alla fall. hihi
men ärligt, en kopp kaffe kan jag bjuda på om ni kommer ut och säger Grattis på lördag. hihi
Audiatur et altera pars
Men Åsa fyller du år nu på lördag? Jag hade för mig att det var senare i maj….bannade skit. Vi får höras närmare om det senare =))
nemen fyller du år på lördag? =)
Mmmm, det ska vi komma ihåg!

#39: haha, du har lika bra minne som mig gumman. ;-)
#40: Japp fast det är inget speciellt med det. Använde det bara för att tvinga ut Lotta någon gång :-)
#41: Ska ni inte alls det. Använde det bara för att tigga till mig lite sällskap vid kaffekoppen och för att få ta en åaus i husmålandet. ;-)
Audiatur et altera pars
Nu ska vi inte vara sånna Åsa…jag har ett jättebra minne..men kort
Vadå tvinga ut mig??? Du kan väl köpa en bil till mig så kommer jag ut varje dag tills du tröttnar 
När ska du komma och inviga min nya altan då….det finns så vi kan ta en påtår där 
Jamen, inte kan vi glömma det tills i morgon? Sååå dåligt minne har vi inte!
Var det 46?
hon fyller 34:D om hon inte ljugit på pressen:P
Lotta, bor ni nära varanra?
De är nästan grannar!
Åsa kan man inte lita på. Jag tror i alla fall hon är 46.
nej nej Åsa är myyyycke yngre än 46 =D
Vi bor 3.5 mil ifrån varann, men ibland känns det som längre ;)
Henne ska man aldrig lita på…och jag tror hon ljuger om sin ålder..eller tror, jag är nästan säker 

Nejdå jag har inte ljugit om min ålder vilket Lotta vet. *morr*
Hmm, jodå jag ska komma in till dig. Men just nu är det lite tjockt. Får hem två illrar i morgon som jag ska söka nytt hem till. Och nästa vecka drar jag till Stockholm för att få min introduktion på jobbet. Men Lotta kom ut på Söndag så kan vi dra ner till Utställningen i Stockholm. ;-)
Audiatur et altera pars
Haha du är rolig du..jag får nog komma ut i veckan i stället för jag får främmande på söndag. Men det kan du tacka dig själv för..du kunde ju gett mig en vink tidigare bannade unge ,)
Åsa vad var det för jobb du skulle börja med?

*viskar* Det får du reda på om det går bra. hihi
Meehhh, inte trodde jag att du skulle glömma mig. 
Audiatur et altera pars
ni som nästan bor grannar borde ses oftare!!

#52: Ja det har du rätt i. Dessutom är Lotta en verkligt god vän till mig. Och har varit i mååånga år. Vi har delat det mesta, både glädje och sorg. har stöttat varandra när det varit tungt liksom att vi delat glädjen när bågot varit bra. Alltid ställt upp för varandra. Så visst borde vi ses oftare. men det blir liksom bara inte av. ;-)
Hon har ingen bil men körkort. Jag har bil men inget körkort.
Audiatur et altera pars
Gubben har jämt bilen till jobbet och bussarna dit är inte att leka med…inte om man ska hem till hungriga ungar i tid ;)
Jag sa ju att minnet är bra men kort…och du påpekar ju jämt vad gammal jag är ;)

haha, jamen du säger ju jämt emot mig och påpekar att du har sååå bra minne. Hmm, undrar om jag fick rätt nu då? 
Audiatur et altera pars
va härligt att ni är så bra vänner:) men det är sant man ses inte oftare för att man bor närmre varandra:P Lotta- vad tycker du om illrar?
Du fick inte alls rätt snorvalp…så ta inte ut nått i förskott =)))
Jag älskar dom…skitläckra djur. En av Åsas bodde hos mig från början men tyvärr funkade det inte. Nikita var en sån som var tvungen att ha en illerkompis för att kunna sova på nätterna. Tänk dig att ha en liten iller med horn i pannan som slinker in under täcket och biter en i knävecken (på natten). Kan ju säga att den damen var inte rädd om livet 
Världens goaste bitch…och vilka horn hon har…dom går inte av för hackor 
jaha så du har haft iller du Lotta.. visste inte ja =)

Jodå Lotta har haft iller. Hon skällde på mig över att jag tog hem Kiara. Blev kör och skaffade sig en egen. ;-)
Fast det gick som sagt var inte så bra med nikita som ensam iller. Hon levde bambas på nätterna så de fick inte sova de stackrarna. hihi
Audiatur et altera pars
nä d kan ju bli lite jobbigt om det blir så.. men d va ju bra att hon kom till dig Åsa, o ni bor ju nära varandra så Lotta kan ju hälsa på när som. =)

Gubben tyckte att Lotta var oerhört generös som gav mig en illervalp gratis plus en stoor ny fin transportbur. hihi
Varför Lotta och jag fnissade åt det. Det kan Lotta skvallra om. ;-)
Audiatur et altera pars
Lotta, dags o skvallra lite.. =D
Hum.. är lite sen, men kan tillägga att ecko är lika dum i bollen och kliar sig också stående:P
hon är jätte vacker.. men låter som de är mycket med henne? men de lyckas nog du med..
Hihi, Alfons kliar sig också stående!!
*viskar* Malin det var samma sak med Nikita som med Skorpan…Hunden köpte jag och Åsa till Emma (Åsa tvingade mig)…Nikita köpte jag och Åsa till mig (Åsa tvingade Jonny) När sedan Nikita flyttade till Åsa och fick med sig alla grejer så tyckte ju Kalle att jag var en strålande polare som "gav" Åsa, han hade och har inte en aning om hur det låg till 
Hih, dags för lite utpressning tror jag.

#65: Ja det är massor med henne. Skojigt att höra att fler kliar sig som henne. ;-)
#66: Hmm, så då r hon inte sååå orginell alltså :-)
#67: Hmm, och han har fortfarande inte koll på det om varken Skorpan eller Nikita ;-)
Jaja, det man inte vet lider man inte av. hihi
Klart man ställer upp på sina vänner när man kan. Och då kunde jag. ;-)
Audiatur et altera pars
Japp och med den övertalningsförmågan så gick till och med Jonny bet…jag kan forfarande se honom skutta omkring för att komma undan Nikitas kärleksbett ;)
haha jaha då förstår jag, men d kan ju bli eran lilla hemlighet =D
Den är och förblir så…… 
haha nog bäst =O)
Vad fin hon är! Och jag kan meddela att Idelma också står upp och kliar sig.. ;)
Stora hundar är knäpp *fnys*
//Skorpan
Men vi får även våran vilja igenom, speciellt när det gäller badkar ;)
//Idelma
töntis bullen =D
Att inte du bor närmre mig Alfons…en puss så hadé jag ju varit ren och sluppit mattes badkar =))
/Skorpan
JA KAN PUSSA DIG REN
Åhhh tack Hugo du är en verklig hjälte…du ställer då upp i vått och torrt 
Hjälp!!! Nu börjar de igen!!

tur att du avbröt med en så fin bild på Busan =) snyggt halsband..

Okej, jag är en gasell och du är… vad är du för något, Busan? 
//Idelma
hahaha snygg still gillar läppen =D
*asg* Tycker namnet Busan verkar passa damen alldeles ypperligt =))) Kan bara hålla med om frågan…är det en gasell, stenbock eller gnu? Är du verkligen säker på att det är en hund? =)))
*asg* Tycker namnet Busan verkar passa damen alldeles ypperligt =))) Kan bara hålla med om frågan…är det en gasell, stenbock eller gnu? Är du verkligen säker på att det är en hund? =)))

Jag tror att hon är ett mellanting mellan en gasell, gnu och en groda.
Audiatur et altera pars
hahaha men hon är ju snäll iaf =D
Åhhh en till gnu *ASG*
Japp det är ju tur att hon är "snäll" iaf *ASG*
jamen, tur att hon är snäll iaf.
hahaha =)
*ASG* Det går inte att sluta…för det är ju sån tur att hon är ju "snäll" iaf 
haha ja denna snälla hunden =D

Hon är ju alldeles för snygg Åsa, men förresten.. har du virrat bort dig i vårat avlånga land? Jag menar, du skulle ju komma hit så skulle vi ju byta hund.
Vaddå tänker du ta hant om Busan!!…du är inte rädd om livet du
Men just ja…hon är ju iaf "snäll" 

Lotta, hon kan inte vara värre än Nikita just nu :P haha
Men inte kan väl den sötisen vara jobbig…så du säger 
ta hant??? =D

Hurru Lotta, den lilla jäkeln har faktiskt smakat på mina NYA skor och smakat på hårfärg. Snacka jag fick panik då!
En lite rapp sötis….jasså hon gillade dina skor, då har ni ju samma smak iaf *ASG* Jag hörde av Skorpan att du hade grävt lilla Nikita i munnen och sedan luktat…ja du det är inte lätt med valp, men det är värt det =)))
Men Malin här kör vi med ord som dom låter ibland…annars så ska det vara ta hand om, vänta du bara…hämnden är ljuv 
hahaha ja den är ju d.. =D

Jodu Lotta, det har jag minsann gjort. Fick ju ta i gör hund och fosterland för att få upp dom små käkarna. Hon luktade ju som tur var inte hårfärg eller något, men jag gav henne mjölk och höll ett extra öga på henne ifall hon visade några tecken på att hon är dålig. Men icke då, hon mår prima. Hon verkar ju ha för vana att stoppa i sig giftiga saker. För några veckor sen så käkade hon upp en kaktus och nu hårfärg.
Men guuuud så söööt =0)
#107 och vilken tur att hon är snäll iaf!

Å så fin Åsa! Underbar! Vill ha!!
här ser man ju att hon är snäll iaf.
tycker hon har väldigt snälla ögon, o hon ser glad o välmående ut.. sicket jobb du gör med den hunden.. men d kommer säkert ge ett fint resultat .. =)
Åsa, har hon ändrat sig något i psyket?
Alltid lite spännande med en omplaceringshund. Man märker hur man påverkar en hund mentalt.

Ja jag tycker nog att hon ändrat sig en hel del.
Hon biter inte barnen lika mycket nu. Och mig ännu mindre. Dock gör hon fortfarande sina försök. Man märker att hon nu vet vad som är rätt och fel. Hon bara väljer att skita i mig ibland. ;-)
Lite så att jag hör dig, jag tar ett meddelande och så återkommer jag när det passar mig bättre. ;-)
Jaja, hon är som en åtta veckors valp men med ungdomstrottsen som kommer på samma gång.
Visar här en typisk bild när hon gjort bort sig och jag tillrättavisar. Förrut utlöste detta alltid att hon flög upp och högg mig. Hårt. Numera så händer detta bara i ett fall av tjugo. Annars så ger hon sig på en gång.
Audiatur et altera pars
*asg*, jag tar ett meddelande och så återkommer jag när det passar mig bättre. ;-) 
Du kommer att få en underbar hund!
haha gillar ögonkontakten hon har med dig på bilden.. =)

Hur går det att klippa klorna på henne?
ne men gumman va söt hon är:) va bra att hon förbättrat sig!

Ja jag tror hon kommer bli bra med tiden. Men det är lååångt kvar dit. :-)
Men hon är ju snäll i alla fall. hihi
Jadu Malin, det där med ögonkontakt är hon bra på. Hon håller ofta koll på mig. Vilket märktes väldigt tydligt igår då jag hade tjejkompisen och hennes hund här och kompisen fotade. på fotografierna ser man ofta hur hon står och kollar in mig. Det är positivt att se sådant som man annars lätt kan missa.
Vi har haft henne exakt i tre veckor idag så det ar nog gått rätt fort i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
ja tiden går fort:) ja men hon kollar in dig för hon tyker du e snygg;)

#117: det vill du inte veta. Fy sjutton det är en slagsmål på liv och död. Där hon är övertygad om att jag tänker döda henne.
#120: haha, jag tror nog mer på att hon är så osäker på vad som händer att hon håller koll på mig därför :-)
Audiatur et altera pars

#110: Ohhh, Rottweilers är så otroligt underbara hundar! *vill ha* 

#110. Det är ett så fint kort!!!
Sötisbusan…läckert med örat tycker jag, där ser hon verkligen ut som en busa också :)
ur går det med Busan Åsa??

#125: hmm, ja hur går det? Sakta frammåt. ;-)
Får se vad som händer nu. Jag reser till Stockholm några dagar så Kalle får själv ansvaret över barn och hundar.
Hon är i alla fall lös med oss på tomten nu. Och det verkar fungera riktigt bra faktiskt. Hon höll sig kvar på tomten fast Malin red på ängen bredvid huset.
Audiatur et altera pars
men det låter ju bra det.. vad ska du hitta på i stockholm då? =)
Kan det vara den omtalada anställningintervjun tro 
men hon sa väll omplaceras?
anställningsintervju??
Hon skulle väl kolla nått jobb tror jag…hon pratade ju om det på nån tråd förra veckan tror jag
Nu gör ni mig ju osäker, men Åsa är ju ute, hon kanske svarar så småningom ;)

#129: Ja men hon omplaceras inte utan att jag har hittat rätt hem. Och det är svårt att göra från Stockholm. Fast jag pratat lte med folk här nu när jag ändå är här. Men än så har jag inte hittat rätt.
Audiatur et altera pars