Hundbur som koja, tips?
Jag har ju med min hund på jobbet, där bor han i en stor bur ihop med 1 hundkompis.
Min vovve är ca 30 cm i mkh och kompisen är ca 50 cm.
Jag skulle vilja köpa en tyghundbur och sen göra öppningen så liten att bara min hund kommer in, tips hur man har den öppen bara en bit utan att hundarna kan öppna den mer?
Annars tänkte jag ställa den med öppningen emot en vägg med en springa in så bara min hund kommer in :P
Denna bur jag tänkte
http://www.rusta.se/djurtransport_hopvikbar_shn_g_p78601157.html
Anledningen är att dem inte är bästa kompisar ännu, dem vill tex inte sova ihop, så vill ge min hund en ett ställe där han kan sova och känna att den större hunden inte kan komma nära :)
Du kanske kan fästa ett tyg på framsidan som du har gjort ett hål i som bara din hund kommer igenom. Det borde gå att fästa utan att du behöver sy fast det på buren, kanske med klädnypor.
#1 det vore en idee, tack för tipset :)
Varsågod, hoppas att det funkar! :)
Tänkte bara komma med ytterligare ett tips om den stora hunden tar sig igenom tyget. Jag har stängt av ett rum för hundarna som bara katterna får komma in i eftersom de har sin mat därinne. Jag gjorde så att jag tog ett kompostnät där jag helt enkelt klippte upp ett så stort hål att katterna kommer igenom men inte hundarna. Kompostnät är som silvertejp, det finns näst intill oändliga användningsområden;)